کد مطلب: ۱۲۲۹۷۴

مذاکره ایران و ترکیه برای تجارت با ارز محلی

مذاکره ایران و ترکیه برای تجارت با ارز محلی

مقامات بانکی ایران و ترکیه بر سر حذف دلار و یورو از تجارت دوجانبه و تجارت با ارز محلی با یکدیگر مذاکره کردند. اولین نشست کمیته مشترک بانکی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روز چهارشنبه 6 بهمن‌ماه 1395 با حضور حسن یعقوبی مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی، و ممت تاشکین، قائم‌مقام معاونت اجرایی بانک مرکزی ترکیه

مقامات بانکی ایران و ترکیه بر سر حذف دلار و یورو از تجارت دوجانبه و تجارت با ارز محلی با یکدیگر مذاکره کردند.
اولین نشست کمیته مشترک بانکی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روز چهارشنبه 6 بهمن‌ماه 1395 با حضور حسن یعقوبی مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی، و ممت تاشکین، قائم‌مقام معاونت اجرایی بانک مرکزی ترکیه برگزار شد.

در این نشست رؤسای هیئت‌های مذاکره کننده در خصوص رفع مسایل بین‌بانکی ایران و ترکیه، تجارت با ارز محلی، اتصال سوئیچ‌کارت‌های بانکی دو کشور و برگزاری مستمر کمیته مشترک بانکی در بازه‌ سه‌ماهه مذاکره به بحث و گفت‌وگو پرداختند که در نهایت منجر به امضای سند تفاهم‌نامه همکاری بانکی میان دو طرف شد.

به گزارش تسنیم، تفاهم‌نامه گسترش همکاری بانکی ایران و ترکیه در راستای تسهیل شرایط دستیابی به هدف مورد توافق رؤسای جمهوری دو کشور مبنی بر حصول تجارت 30 میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه تا پایان سال میلادی جاری به امضا رسیده است و به‌موجب آن نشست آتی این کمیته با حضور نمایندگان بانک‌های تجاری و سازمان‌های اقتصادی دو کشور، در اسفند ماه امسال به‌میزبانی کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.