کد مطلب: ۶۱۷۸۸۴

مرخصی تشویقی برای سربازان پایتخت

مرخصی تشویقی برای سربازان پایتخت

رئیس پلیس تهران گفت: به احترام تمام مادران، سربازان یگان‌های مختلف انتظامی تهران مرخصی تشویقی خواهند گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا با وجود اجرای طرح‌های امنیتی و انضباط اجتماعی، کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی در تهران زیاد است؟

آنطور که فارس گزارش داده، حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه سلسله طرح‌های امنیت و انضباط اجتماعی به طور مستمر برای ارتقاء امنیت باثبات و پایدار اجرا شده و با جدیت ادامه دارد در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اجرای طرح‌های مختلف، کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی در تهران زیاد دیده می‌شود گفت: بحث سرقت در تمام دنیا وجود دارد، از قدیم بوده و در آینده نیز خواهد بود، ما در تهران دو طرح ویژه رعد و کاشف را به صورت هفتگی در راستای مقابله با سارقان، زورگیران و مالخران اجرا می کنیم.

در کنار اجرای این طرح‌ها، پرونده‌های سرقت را هم پیگیری کرده و با توجه به اینکه تمام سرقت‌ها برای ما مهم است اما در بحث موبایل‌قاپی، کیف‌قاپی و سرقت منزل به دلیل تأثیر بیشتر روحی و روانی روی مالباختگان، تمرکز و حساسیت بیشتری داریم اگرچه جرایمی مانند خفت‌گیری و زورگیری نیز در این مقوله قرار داسته و طرح جهادی مبارزه با سارقان را با پلیس پیشگیری و آگاهی پیگیری می کنیم.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: افرادی که موبایل آنها قاپیده می‌شود به سرعت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و به پلیس اطلاع دهند.

پلیس کار را به نگهبانان محله می‌سپارد

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه نگهبانان محله مورد حمایت و تقویت پلیس و کلانتری هستند، گفت: بالاخره اینگونه نیست که پلیس سر هر کوچه یا خانه بخواهد نفر بگذارد، در تمام دنیا از نگهبان محله استفاده می‌شود و پلیس از اقدامات آنها سرکشی می‌کند و اصلاً اینگونه نیست که پلیس کار را رها کند و فقط کار را به نگهبانان محله بسپارد.

رئیس پلیس تهران با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی صدها گشت انتظامی پیاده، خودرویی و موتوری در تهران،به مردم توصیه کرد که نه در تهران بلکه در کل کشور از نگهبانان محله استفاده کنند.

تهران شهر شب و روز است

فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص امنیت شب‌های تهران گفت: اکنون تقریباً تهران شهر شب و روز است، تهران شهری نیست که بگوییم کلاً شب‌ها خاموش می‌شود، شب‌ها نیز ده‌ها گشت انتظامی تمام اتوبان‌ها و محورها را کنترل می‌کند و شاید حدود هشت تا ۹ فرمانده ما شب تا صبح نمی‌خوابند.

وی درباره اینکه آیا امکان فعالیت اصناف در شب‌ها نیز وجود خواهد داشت، گفت: برای آغاز هر کاری باید بستر نظم، انضباط و امنیت پیش‌بینی شود و این موضوع میسر است به شرطی که سازمان پلیس برای شب نیز پیش‌بینی شده و در این رابطه باید توان نیرویی، ساختاری و خودرویی برای شب هم پیش‌بینی شود.

سردار رحیمی با اشاره به در پیش‌بودن روز مادر، گفت: به تمام مادران و پدران می‌گوییم که فرزندان شما امانت ما و دائم می‌گوییم سربازان، فرزندان ما هستند و به احترام مادران عزیز و به مناسب روز مادر، به تمام سربازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دو روز مرخصی تشویقی داده می شود.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا فقط تهران؟بقیه شهرها مادر ندارن؟