خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۸۹۶

آخرین وضعیت مرز اینچه برون با ترکمنستان

آخرین وضعیت مرز اینچه برون با ترکمنستان

سخنگوی گمرک گفت: مرز اینچه برون استان گلستان با ترکمنستان بعد از ۲۰ ماه مسدودی به دلیل بیماری کرونا، امروز بازگشایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدروح‌اله لطیفی بیان کرد: با اعلام ترکمنستان و توافقات صورت گرفته، از صبح امروز پنجشنبه، کامیون‌های حامل بار تجاری ایران به مقصد ترکمنستان، پذیرش می‌شوند.

وی افزود: از اسفند سال ۹۸ و با همه‌گیری بیماری کرونا، مرز زمینی ترکمنستان با ایران در «اینچه برون» استان گلستان بسته شد و بعد از ۲۰ ماه صبح فردا با پذیرش کامیون‌های ایرانی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

لطیفی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده توسط دو کشور، کالاهای صادراتی از مرز اینچه برون با کامیون وارد خاک کشور مقابل شده و محموله‌ها در گمرک ترکمنستان، توسط کامیون‌های ترکمن به مقاصد نهایی حمل می‌شوند.

سخنگوی گمرک توضیح داد: در ۲۰ ماه گذشته چندین ماه تردد با ترکمنستان در سایر مرزها کاملا متوقف بود و بعد از مدتی مسیرهای ریلی صرفا در مرزهای سرخس، لطف آباد و اینچه برون فعال شد و مسیرهای زمینی نیز فقط در مرزهای تجاری سرخس" و لطف آباد استان خراسان رضوی با روش جابجایی کشنده، بازگشایی شد.

لطیفی بیان کرد: مرز باجگیران خراسان رضوی با ترکمنستان نیز از اسفند ماه ۹۸ به صورت کامل مسدود است و هنوز بازگشایی نشده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.