کد مطلب: ۵۰۰۷۸۱

سازمان حمایت: مردم به جای مرغ، ماهی بخورند!

سازمان حمایت: مردم به جای مرغ، ماهی بخورند!

در حالی که قیمت هر کیلو ماهی حدودا دو برابر قیمت مرغ است، سازمان حمایت به مردم توصیه کرده به جای مصرف مرغ، ماهی مصرف کنند که ارزش غذایی بالاتری هم دارد!

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت مرغ در روزهای اخیر به حدود 35 هزار تومان رسید. این در حالی است که در تمام سه سال گذشته نهاده‌های دامی ارز 4200 تومانی گرفته است. اما با دولت نه تنها نتوانسته قیمت مرغ را کنترل کند بلکه مرغ افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

حال مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفته است واردات دان برای مرغ یک اشتباه استراتژیک بوده و از طرف دیگر طوری فرهنگ‌سازی شده که مردم اکثرا مرغ مصرف کنند. این در حالی است که مردم می‌توانند به جای مصرف مرغ، ماهی بخورند که ارزش غذایی آن بیشتر است.

پیشنهاد این مقام مسئول در حالی است که قیمت هر کیلو ماهی در بازار حداقل دو برابر قیمت مرغ است. یعنی در حالی که قیمت هر کیلو مرغ حدود 35 هزار تومان است، قیمت ماهی حداقل از 50 تا 60 هزار تومان شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هرکیلو ماهی قزل آلا که یکی از ارزانترین و در دسترس‌ترین ماهی‌های موجود در بازار است، حداقل کیلویی 55 هزار تومان است.

یا قیمت اردک ماهی و ماهی سفید حداقل 70 هزار تومان است. نیم کیلو ماهی سوف حدود 70 هزار تومان قیمت دارد و ماهی شوریده 80 هزار تومان و ماهی شیر 90 هزار تومان است.

از طرف دیگر، علی‌رغم گرانی مرغ، یک خانوار چهار نفره می‌تواند یک وعده غذایی را با یک کیلو گوشت مرغ تامین کند که هزینه آن حدود 35 هزار تومان است. اما همین خانوار برای مصرف یک وعده ماهی، حداقل به دوکیلو ماهی نیاز دارند که بین 100 تا 150 هزار تومان می‌شود.

اگرچه این مقام مسئول به این مساله اشاره کرده که باید سیاست‌ها و استراتژی‌های مصرف مرغ و تولید ماهی تغییر کند، اما ارائه چنین راهکارهایی در این شرایط چندان معقول و منطقی نیست. آن هم برای سازمانی که امسال 44 میلیارد تومان و سال 1400 حدود 78 میلیارد تومان بودجه سالانه می‌گیرد که به جای حمایت از مردم و تنظیم بازار، چنین راهکاری ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب راست میگه بنده خدا
    مثل این میمونه که به طرف میگن نون نداره بخوره میگه خب بیسکویت بخوره

  • ناشناس

    کسی که این حرف رو میزنی بیا داخل بازار ایذه خوزستان ماهی قزل ازتویک ماه از کیلویی19 رسیده به کیلویی 45 هزارتومن فقط الکی حرف میزنن

  • افسانه

    دست شما درد نکنه تصمیم میگیرید ملت چی بخورند و چی نخورند ، یعنی ملت اینقدر خوار و ذلیل هستند که مواد خوراکی را هم مسئولان انتخاب کنند؟
    اون از سرعت اینترنتتون که تشخیص میدهید چه وقت بالا بره چه وقت قطع بشه
    اون از طرح رجیستر که آیفون و بقیه برای معاون رئیس جمهور و بقیه اما ملت باید زیر 300 دلار موبایل بگیرند.
    اون از طرح خودرو که یک ملت را به اسارت گرفته اید خودروهای بی کیفیت با قیمت گرانترین خودروهای ایمن جهان.
    الان هم که دستور میفرمائید ماهی بجای مرغ.
    حتمآ فردا تصمیم میگیرید کی با کی اجازه ازدواج داره و آیا حق بچه دار شدن دارند یا نه.
    خجالت بکشید با نظرهای ماقبل تاریخ

  • ناشناس

    آقای مسئول شما وقتی چند ده میلیون حقوق میگیری که از جیب همین مردم است معلومه درد مردم رو نمیدونی شما و مسئولین مثل شما اگر در خارج از کشور این صحبت رو می‌کردید الان باید محاکمه میشدید

  • ناشناس

    اگرحرف نزنیدمردم بهتراز..می دانندچکارکنند.

  • هموطن

    سازمان حمایت زرزیاد میزند

  • دکتر علی

    ملکه فرانسه هم قبل از انقلاب فرانسه گف مردم اگه نون ندارن جاش کیک بخورن

  • علی

    ازوقتی سازمانهای حمایتی و قیمت گذاری را برای کالا ها وخودرو گذاشتن قیمتها چندین برابر شده انگار خود آقایان دستی در بازار دارند واز گرانی ها سود نصیبشان میشود ماهی را دیگر سالی یکبار هم نمی شود خرید شکم سیر خبر از گرسنه ندارد

  • M

    مرغ از 600 سال قبل از میلاد غذای آدما بوده اونوقت مسئولای خیرندیده میگن اشتباه غذایی. در یک کلام خیر نبینید

  • ناشناس

    ( مرغ) کیلو ۳۵ هزار گران نخرید