کد مطلب: ۳۳۰۱۶۴

مرکز تجاری ایران در سلیمانه عراق به زودی راه‌اندازی می‌شود

مرکز تجاری ایران در سلیمانه عراق به زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیر میز سلیمانیه عراق با بیان اینکه به زودی مرکز تجاری ایران در سلیمانیه راه‌اندازی می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم از ظرفیت 5 تا 6 میلیارد دلاری صادرات ایران به این منطقه استفاده کنیم.

اسماعیل رحمانی از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در سلیمانه واقع در اقلیم کردستان عراق خبرداد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در ابتدای سال برای راه‌اندازی این مرکز تجاری بین مسئولان دولتی ایران و اقلیم کردستان به امضا رسید و براساس آن پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده این مرکز تجاری راه‌اندازی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دبیر میز سلیمانیه عراق در سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: با راه‌اندازی این مرکز تجاری، هر تاجر عراقی برای خرید کالاهای معتبر ایرانی می‌تواند به این پایگاه تجاری مراجعه کند و اجناس مورد نظر خود را در آنجا خریداری کند.

وی افزود: با توجه به بحث بازسازی موصل در عراق و همچنین سوریه این مرکز می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه روابط تجاری ایران با این منطقه داشته باشد.

رحمانی با اشاره به صادرات 12 میلیارد دلاری ایران به عراق اظهار داشت: حدود 2 میلیارد دلار از این رقم به کردستان عراق صادر می‌شود، در حالی که ما می‌توانیم از ظرفیت 5 تا 6 میلیارد دلاری اقلیم کردستان برای صادرات استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.