کد مطلب: ۷۱۲۳۴۶

مالیات برعایدی سرمایه سدی در برابر سوداگری

مالیات برعایدی سرمایه سدی در برابر سوداگری

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نحوه شناسایی افرادی که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی معامله می‌کنند طبق تدوین آیین نامه‌ای خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید محمدرضا میرتاج الدینی با اعلام اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل گروهی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند، گفت: این طرح بر روی فعالیت‌های سوداگریانه‌ای که تا به حال جایی ثبت نشده و درآمدهای کلان در زمان محدود و بدون پرداخت مالیات درپی دارد، تمرکز خواهد داشت و شامل چهار عنوان ارز، ملک، خودرو و سکه می‌شود.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که چه ضمانت‌هایی وجود دارد تا طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: ضمانت قانون و تعهد دولت از مواردی است که پس از نهایی شدن، با نظارت مجلس شورای اسلامی و قوانینی که برای آن وضع می‌شود، اجرا خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: نحوه شناسایی افرادی که بدین شکل معامله می‌کنند نیز طبق تدوین آیین نامه‌ای خواهد بود.

وی درباره استثناهای موجود در این طرح، اشاره کرد و افزود: این مالیات شامل کسانی است که در مدت کوتاهی به صورت تصاعدی سود تحصیل کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر لزوم وجود فرمولی برای تعیین محاسبه نرخ تورم اظهار کرد: در بحث بررسی جزئیات، اجرای این طرح در کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد مالیات بر سرمایه خاطرنشان کرد: مجلس مسیر میانه را انتخاب کرده و با هدف توزیع عادلانه ثروت در جامعه و تنظیم آن، بیشتر نشدن ضریب جینی و فاصله طبقاتی و رشد اقتصادی متعادل در اصل درآمدها در چارچوب اقدامات کلان، مسیر خود را طی می‌کند.

میرتاج‌الدینی گفت: درآمد به دست آمده، وارد خزانه کل خواهد شد و ۶ تا ۸ درصد درآمد را می‌توان از طریق این مالیات به دست آورد، به طوری که تراز عملیاتی بودجه کشور مثبت شده و کسری نخواهیم داشت.

میرتاج الدینی تاکید کرد: مالیات بر عایدی سرمایه مهمترین پایه مالیاتی برای کنترل سوداگری‌های افراطی در اقتصاد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.