خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۸۱۶۶

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه چقدر جدی است؟

مسدود شدن حساب ایرانیان در ترکیه چقدر جدی است؟

دبیر کل اتاق مشترک ایران و ترکیه در واکنش به خبر مسدودی حساب‌های ایرانیان در ترکیه گفت : گزارشی در این باره به دست ما نرسیده و تمام عملیات پولی بین ایران و ترکیه بدون مشکل در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید ترکمان، فعال اقتصادی در توئیتی نوشت: « بانک‌های ترکیه‌ای، حساب بانکی ایرانی‌هایی که شهروندی ترکیه ندارند را مسدود می‌کنند. این بستن حساب‌ها، شامل شرکت‌های قدیمی ترکیه‌ای که سهام‌دار ایرانی هم دارند، می‌شود.»

اما در همین مورد دبیر کل اتاق مشترک ایران و ترکیه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: گزارشی مبنی بر مسدودی حساب ایرانیان در ترکیه نداشتیم. در عین حال تمام عملیات پولی بین ایران و ترکیه بدون مشکل در حال انجام است و حساب‌های شرکت‌هایی که در ترکیه هستند مشکلی ندارند. از سوی دیگر شرکت‌های قدیمی ایرانی و یا مشارکتی با ایرانیان تا این لحظه خبری مبنی بر بستن حساب ایرانیان در در بانک‌ها نداده‌اند.

turkish bank3

یک فعال اقتصادی ایران مدعی است حساب‌های ایرانیان در ترکیه مسدود می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: افرادی که به ترکیه می‌روند بعد از فقط سه ماه اقامت و سه ماه مجوز باید درخواست بدهند که علت اقامت‌شان چیست. بانک‌ها برای این که هزینه‎‌ای برای هر دو کشور مبدا و مقصد نداشته باشند برای افراد عادی حساب باز نمی‌کنند ولی می‌توانند حتی از کارت‌های ریالی خود پول ترک دریافت و خرید کنند. تبدیل تسهیلات ریال به لیر و برعکس نیز در حال انجام است.

وی در همین مرود اظهار کرد: افراد عادی درباره این مسائل و ارائه اخبار بازرگانی که حتی در روابط دو کشور تاثیر دارند، حق اظهار نظر ندارند.

ابراهیمی درباره سیاست تجمیع پول دولت ترکیه که می‌خواهد به یورو و دلار هزنیه‌های خود را پرداخت کند خاطرنشان کرد: دولت ترکیه به دنبال تجمیع پول و تسهیلات پولی است. دولت این کشور به هر فردی از حوزه کشورهای عربی و اروپا که 250 هزار دلار یا 300 هزار لیر در این کشور خانه، مغازه و… بخرند، حق شهروندی می‌دهد. بنابراین این مسئله نمی‌تواند صادق باشد.

این مقام مسئول درباره فعالیت بانک ملت در ترکیه گفت: بانک ملت وابسته با شعب بانک ملت داخل ایران در ترکیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و می‌توانند حساب ریالی، ارزی و برون مرزی باز کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.