کد مطلب: ۷۷۴۰۰۳

مسمومیت دانش‌آموزان امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۱/ بیانیه وزارت کشور درباره نتایج تحقیقات

مسمومیت دانش‌آموزان امروز 15 اسفند 1401/ بیانیه وزارت کشور درباره نتایج تحقیقات

مسمومیت دانش آموزان در حالی هنوز ادامه دارد که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت برای مقابله با این معضل انجام نشده است. از روز گذشته شاهد افزایش آمار دانش آموزان و دانشجویان مسموم شده در کشور بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار مسمومیت امروز یکشنبه ۱۳ اسفند را در ادامه بخوانید.

استقرار گشت‌های ویژه پلیس در اطراف مدارس

سخنگوی پلیس درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان اعلام کرد: پلیس برای حفاظت و حراست از دانش آموزان در برابر اقدامات اخلالگران امنیت عمومی، تعداد گشت‌های ویژه و تخصصی ثابت و سیار را در اطراف مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی افزایش داده است.

دانش آموزان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را ازطریق سامانه پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

بیانیه شماره 2 وزارت کشور

بیانیه شماره ۲ وزارت کشور درباره نتایج اولیه تحقیقات از مسایل پیش آمده در برخی از مدارس کشور، شامگاه دوشنبه منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پیرو نخستین بیانیه وزارت کشور در پیگیری التهابات ایجاد شده در برخی از مدارس و بروز ناراحتی برای تعدادی از دانش‌آموزان عزیز و در تعقیب مجدانه این مساله مهم و با فعالیت شبانه‌روزی وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، نهادها و دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی و امنیتی، نتایج حاصله زیر به اختصار به سمع و نظر مردم شریف ایران می‌رسد:

۱.بنا بر گزارش‌های واصله تاکنون در ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش‌آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کرده‌اند.

۲.براساس بررسی نمونه‌های مشکوک در معتبرترین آزمایشگاه های کشور و جمع‌بندی نتایج حاصله در کمیته علمی وزارت بهداشت که از متخصصین ارشد حوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی تشکیل شده است و همچنین سازمان پدافند غیرعامل و… خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.

۳.در آزمایش‌های انجام شده درکمتر از پنج درصد مراجعین مواد محرکی یافت شده که منجر به بدحالی دانش‌آموزان و بروز علائمی شده است که خوشبختانه هیچ‌کدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار برای فرزندان‌مان نشده است، این می تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه توسط دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی ادامه دارد.

۴.در نشست مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت ودرمان، بنا به اطلاعات ارائه شده استانداران مرتبط با موضوع و سایر بخش‌های مربوطه، معلوم شد که بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.

۵ .برابر بررسی‌های به عمل آمده بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی از مدارس شده است، ناشی از اقدامات ماجراجویانه است که مسئله مورد رسیدگی قرار گرفته است.

۶. تعدادی از عناصر مخل روان و سلامت جامعه، که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان در کنار هیاهوی کور بیگانگان در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشته‌اند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است.

۶.از اولیاء و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان موارد را به سرعت به دستگاه‌های مسوول گزارش کنند.

تکذیب فوت یک دانش‌آموز در اقلید بر اثر مسمومیت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: هیچ دانش‌آموزی به دلیل مسمومیت در مدارس فوت نشده است و این خبر را قویا تکذیب می‌شود.

ما حتی موردی از دانش‌آموز بدحال که بخواهد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود را هم نداشتیم و این خبر صددرصد کذب و دروغ است و دلیل این شایعات صرفا این است که مردم و والدین را نگران کنند.

دانش آموزان بستری شده در بیمارستان‌ها هم تنها مشکل تنفسی اولیه داشتند و یا در حال ترخیص هستند و یا مرخص شدند.

دستور رئیسی برای تشکیل کارگروه بررسی مسمومیت در مدارس

به دستور رئیس‌جمهور کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان تشکیل شده است.

در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند.

بیانیه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در رابطه با مسمومیت دختران دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: پس از فتنه سنگینی که جریان‌های سعودی، پهلوی، رجوی و صهیونیستی، در ماه‌های اخیر با هدف ایجاد مسائل امنیتی، شکاف قومیتی، دو قطبی‌سازی و مستمسک قرار دادن دختران با کشته‌سازی‌­ها و شکست آنها با برگزاری جشن باشکوه فرشته‌ها و جشن تکلیف دختران در حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی و حضور حماسه‌آفرین مردم عزیز ایران بویژه دختران نوجوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که ابطال ادعاهای واهی دشمنان در جنگ ترکیبی بود، اینک با پروژه­ای به نام سوژه‌سازی برای جهت‌دهی و هدایت افکار و رفتار مردم سعی در ایراد اتهاماتی واهی به دین و دولت با هدف ایجاد شک و تردید نسبت به حاکمیت با ایجاد جنگ روانی و ترکیبی که عیناً اجرای پروژه براندازی در کشورهای مختلف است، پروژه مسمومیت دانش‌آموزان دختر را شروع کردند.

این بیانیه می‌افزاید: اتفاقی که بی‌شک رد پای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن وجود دارد. چرا که چند هفته قبل که هنوز موج جریان­‌سازی مسمومیت‌ها به تهران نرسیده بود، سرکرده منافقین خبر عجولانه این پروژه دست‌ساز و رسیدن آن به تهران را توئیت کرد و اخیراً سفیر دولت خبیث انگلیس تدوام آن را وعده داد و می‌­بایست در مجامع بین‌­المللی حقوق بشری پاسخگوی این موضع­‌گیری بوده و علت این پیش‌­بینی را توضیح دهند و کلیه دولی که در فضای حقیقی و مجازی از ایجاد اضطراب و تشویش اذهان دختران و تداوم و توسعه طرح‌هایی که بر جنایت علیه بشریت توصیف می‌­شود حمایت می­‌کنند باید پاسخگوی اعمال خود در مجامع حقوقی باشند.

مسمومیت‌های سریالی در حال تبدیل شدن به یک بحران است؟

بر اساس گزارش روزنامه سازندگی روند مسمومیت های سریالی در حال تبدیل شدن به یک بحران است.
سکوت و اهمال کاری فعلی دقیقا مشابه رویه ای است که در شهریور سال جاری پس از مرگ مهسا امینی در پیش گرفته شد و خشم عمومی را به کف خیابان آورد.
مسمومیت ها دوباره می تواند به عاملی برای شعله ور شدن آتش خشم مردم تبدیل شود.

مسمومیت 30 نفر از دانش‌آموزان دختر در قوچان
ساعت ۸.۳۰ صبح امروز ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان دخترانه عطار قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس دچار مسمومیت شدند.

بدحالی دانش آموزان مدرسه دخترانه در شاندرمن

۳۹ نفر از دانش آموزان مدرسه‌ای دخترانه در بخش شاندرمن ماسال بدلیل استنشاق ماده‌ای ناشناخته بدحال شدند.

فرماندار ماسال گفت: ۳۹ دانش آموزدختر مدرسه عصمت شاندرمن به دلیل استنشاق ماده‌ای ناشناخته بدحال شدند که ۱۹ نفر از این دانش آموزان به بیمارستان منتقل شدند.

غلامرضا گیل چالانی افزود : ۲۰ دانش آموز دیگر نیز پس از مداوای سرپایی در مدرسه، به خانه رفتند.

فرماندار ماسال گفت: حال عمومی دانش آموزان رضایت بخش گزارش شده است.

کسانی که دانش آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی الارض هستند

به گفته رئیس قوه قضائیه طبق تعریف قانون عوامل مسمومیت دانش آموزان مفسد فی الارض هستند و در صورت دستگیر شدن عوامل مسمویت دانش آموزان پرونده عوامل را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم.

اژه‌ای در دیدار با مردم اصفهان اعلام کرد: مباشر، مسبب، شریک و هر کسی که به نحوی از انحا در مسمومیت دانش آموزان دخالت دارد به اشد مجازات می‌رسد. هیچگونه اغماضی نخواهیم کرد.

مسمومیت 30 نفر از دانش‌آموزان دختر در قوچان

ساعت ۸.۳۰ صبح امروز (دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱)، ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان دخترانه عطار قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس دچار مسمومیت شدند.

فرماندار شهرستان قوچان از مسمومیت ۳۰ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه عطار این شهرستان خبر داد.

عباسعلی صفایی صبح امروز، ۱۵ اسفند، با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ساعت ۸.۳۰ صبح امروز ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان دخترانه عطار قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس دچار مسمومیت شدند.

هیچ دانش‌آموزی در استان بوشهر دچار مسمومیت نشده‌است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تکذیب شایعه‌های منتشر شده درباره مسمومیت دانش آموزان: هیچ دانش آموزی در این استان دچار مسمومیت نشده و همه اخبار منتشر شده در فضای مجازی در این ارتباط واقعیت ندارد.

گاز سمی در ایستگاه مترو وجود نداشته است

سرپرست مدیریت ارتباطات شرکت بهره برداری مترو اعلام کرد: گاز سمی در فضای ایستگاه مترو وجود نداشته و فقط گرد و خاک بوده است.

آنچه دیده شده است، گرد و خاک ناشی از انجام عملیات عمرانی بود و نه انتشار گاز سمی. این اتفاق در ایستگاه ارم سبز مترو رخ داد.

صبح امروز اخباری مبنی بر انتشار گاز در ایستگاه متروی ارم سبز منتشر شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا وقتی فقط یکهفته به سال نو باقی نمانده مدارس را مجازی نمی‌کنند که اولیا و دانش آموزان بدون دغدغه و استرس باشن. اگر مسمومیت‌ها هم تاثیری در سلامتی بچه ها نداشته باشه این استرس و اضطرابی که به بچه ها داده میشه مخرب تر هست

  • ناشناس

    خیلی بده

  • غفوری خسروشاهی

    باسلام خدمت سربازان گمنام اول خدا بعد امیدماشماهستید بسم رب الشهدا والصدیقین یاعلی به امید حق

  • ناشناس

    من حقیقت یک هفته هس دخترم رو به مدرسه نفرستادم چون خیلی ضعیف هست نگرانم
    و می ترسم اتفاقی براش بیفته

  • ناشناس

    اینکه هنوز دولت اقدامی نکرده تا این وضعیت آزار دهنده جامعه را متشنج کنه و جامعه از این موضوع عصبانی بشه در نهایت دولت یه سناریو دستگیری و بازجویی جلو دوربین که کار دشمن بوده متاسفانه سناریو تکراری و از دست دادن هر چه بیشتر اعتبار نداشتش هست

  • ناشناس

    هروقتی که اسیدپاشهای اصفهان دستگیر شدند اینها هم دستگیر میشن

  • ناشناس

    چرا معلم ها مسموم نشدند
    خیلی جالبه

  • ناشناس

    چطور به این راحتی میگید هیچ اقدام جدی نکردند
    واقعا نمیبینید ؟
    دیگه باید چیکار کنن

  • IRAN

    چطور به این راحتی میگید هیچ اقدام جدی نکردند
    واقعا نمیبینید ؟
    دیگه باید چیکار کنن

  • ناشناس

    سلام این بزرگترین ظلم به مردم هست که عامل یا هاملین بتوانند خیلی راحت یک موصوعی را در کشور مثل همین مسمومیت به راحتی منتشر کنند ودر سراسر کشور ودنیا منتشر کنند ان وقت مسولین بعد از سه ماه خبر را منتشر کنند وبه دنبال علت بگردندد اول ما که اینقدر‌دشمن داریم‌نباید کوچکترین مسئله را نادیده بگیرین بعد از مردم پنهان کنیم روشنگری از خود مسولین باشد خیلیوبهتراست تا دشمن ان طور‌که‌مبخواهد موصوع را گسسرش‌دهد‌وخود را حق ومسولین را‌نا حق جلوه کند خواهش میکنم از‌مردم چیزی پنهان نکنید و خبر ها را‌واصح بیان کنید تا دشمن نا امید شود نه مردم ودولت بیواعتماد خدا را شکر در‌این کشور سرباز گمنام امام زمان هست با یاری امام زمان مسایل را به خوبی پیگیری کنید