کد مطلب: ۶۲۶۴۱۴

مشارکت ۲۵ ساله با چین اجرایی شد؟

مشارکت ۲۵ ساله با چین اجرایی شد؟

رئیس جمهور در دیدار با سفرای خارجی مقیم تهران گفت: بخشی مهم از موافقتنامه چارچوب مشارکت راهبردی ۲۵ ساله با جمهوری خلق چین را به مرحله اجرایی رساندیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور در آستانه ۲۲ بهمن و جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در دیدار سفرای خارجی مقیم تهران با گرامی‌داشت مقدم همه سفرا، نمایندگان کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی اظهار امیدواری کرد تا سالی که در آن قرار داریم، همراه با آرامش، صلح و اعتلای مضامین عالی انسانی در اقصی نقاط جهان باشد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت، رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت سپری شده از آغاز فعالیت، صداقت خود را برای تحکیم مناسبات و تعاملات دوستانه با همسایگان و سایر شرکای بین‌المللی ثابت کرده است، گفت: در تلاشیم برای رویکرد نوین در عرصه دیپلماسی، فصل جدیدی از همکاری‌های دو یا چند جانبه را بویژه در محیط پیرامونی و در جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تأمین نیازهای متقابل ایجاد نماییم.

رئیسی افزود: در این راستا بخشی مهم از موافقتنامه چارچوب مشارکت راهبردی ۲۵ ساله با جمهوری خلق چین را به مرحله اجرایی رساندیم، انعقاد پیمان مشابه با فدراسیون روسیه را در دستور کار داریم، همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تقویت و به عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای درآمدیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین گام‌های مؤثری در جهت ارتقاء روابط با همه همسایگان برداشته و با تقویت بنادر و کریدورهای ترانزیتی مسیر توسعه و گسترش همکاری با همسایگان را مهیا کرده‌ایم.

رئیسی افزود: اگر چه توسعه روابط با کشورهای همسایه و آسیا و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی با اولویت دادن به اقتصاد در تعاملات خارجی بویژه با شرکای آسیایی از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است، لکن بنا به سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند، توجه ویژه‌ای نیز به تعمیق مناسبات و افزایش همکاری‌ها با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل با سایر مناطق جغرافیایی از قبیل آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در تلاش هستیم با نگاهی واقع‌بینانه و به دور از هرگونه تأثیر عوامل و متغیرهای زائد بیرونی، روابطی منسجم و مستمر با حوزه‌های جغرافیایی و متناسب با وزن استراتژیک، موقعیت سیاسی، اقتصادی و تجاری هر یک از مناطق تنظیم و عملیاتی کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کسی متوجه شد چی اجرا شده طبق این خبر؟؟