خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۵۹۹۵

پراید جایش را به این خودرو می‌دهد؟

پراید جایش را به این خودرو می‌دهد؟

خودروی جایگزین پراید معرفی شد؛ این خودرو از نظر ظاهری و فنی تفاوت‌های بسیاری با پراید دارد و پیش‌بینی می‌شود آمار متقاضیان این خودرو به نسبت بالا باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه با مشخصات محصول مشترک ایران خودرو و سایپا آشنا خواهیم شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو اقتصادی را برای بازار ایران طراحی کنند.
به نقل از دنیای‌اقتصاد ، در همین راستا این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K۱۱۲ پرده برداشتند که می‌توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برا ی پراید دانست.

ezgif 3 1f9d455489

مشخصات فنی

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

این خودرو قرار است به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر مجهز شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند. این موتور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده به ازای هر ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه خواهد داشت.

ezgif 3 888bd24263

بخش طراحی

خودرو مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه پیدا کرده و حتی می‌توان آن را نسخه ایرانیزه شده کویید دانست. این خودرو قرار است در قالب یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری روانه بازار ایران شود. پروژه K۱۱۲ دارای ۳۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع است.

فاصله محوری این خودرو به ۲۴۳۰ میلی‌متر و وزن آن نیز به ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو در بخش کابین نیز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد مجهز شده است.

گفتنی است خودرو مشترک سایپا و ایران خودرو برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را طی کند و در حال حاضر فرایند توسعه آن همچنان ادامه دارد.

ایران خودرو و سایپا با دستور وزیر صنعت این محصول را در قالب یک محصول اقتصادی طراحی کردند تا بتواند به جایگزین مناسبی برای پراید تبدیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.