کد مطلب: ۴۹۴۳۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشخصات مهمان جدید بازار خودرو / قیمت «شاهین» سایپا چقدر است؟

مشخصات مهمان جدید بازار خودرو / قیمت «شاهین» سایپا چقدر است؟

خودرو جدید سایپا با نام شاهین قرار است زمستان امسال وارد بازار خودرو شود. قیمت این خودرو چقدر پیش‌بینی می‌شود و چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمستان امسال قرار است خودرو جدید دیگری وارد بازار خودرو شود. طبق آخرین گزارش‌ها احتمالا این خودرو با نام شاهین گران‌ترین محصول داخلی تولیدی سایپا باشد، اما این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

اگر مشخصات پیشرانه شاهین را با پیشرانه برلیانس‌های جدید مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سایپا به احتمال فراوان، از پیشرانه‌ای مشترک برای هر دوی این خودروها، استفاده کرده است. در جدول زیر، شباهت‌های بیشتری را پیدا می‌کنید.

همچنین در اسفند ۹۸، سایپا برای نخستین بار، مشخصات پیشرانه توربوشارژ شاهین را نیز اعلام کرد. باتوجه به اعلام دو پیشرانه مختلف برای شاهین، هنوز مشخص نیست که سایپا قرار است از کدام یک برای نسخه تولیدن‌هایی شاهین، استفاده کند.

جعبه‌دنده شاهین را شرکت کره‌ای HPT به سفارش سایپا ساخته است و کاملا با جعبه‌دنده ساینا اتومات و کوییک اتومات، متفاوت است.

1 46

خودرو شاهین

طبق اطلاعات موجود، سایپا هم نسخه دستی و هم نسخه اتومات شاهین را به بازار عرضه می‌کند که حداکثر سرعت هر دو مدل به ۱۸۵ تا ۱۹۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

شاهین که نخستین عضو خانواده SP۱۰۰ سایپا به حساب می‌آید، پس از تولید نمونه‌های اولیه در مرکز تحقیقات سایپا، تولید آن در فازهای PP۱ و PP۲ آغاز شده است.

بنا به گفته‌های محسن جهرودی (مدیرعامل وقت سایپا)، پلتفرم SP، نخستین پلتفرم ملی است که مراحل طراحی اولیه تا ساخت نهایی آن در ایران انجام شده است. هزینه دقیق طراحی و ساخت این پلتفرم نیز نامشخص است، اما امیررضا نخعی (مدیرعامل سایپا آذین خودرو)، میزان سرمایه‌گذاری برای آن را حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

اما قیمت این خودرو چقدر برآورد می‌شود؟

نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفته است: شاهین خودرو به‌روزی است. این خودرو هنوز وارد بازار نشده اما ممکن است این خودرو در کارخانه با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به مردم عرضه شود اما قیمت این خودرو در بازار احتمالا معادل قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ است.

فیروز نادری، یک فعال بازار خودرو نیز با تائید صحبت‌های نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفته است: چنانچه شاهین زمستان وارد بازار شود قیمت این خودرو بالای 200 میلیون تومان آب می‌خورد. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو در بازار آزاد هم قیمت پژو 2008 است.

فعالان بازار خودرو در حالی قیمت شاهین را هم قیمت پژو 2008 می‌دانند که در حال حاضر این خودرو در بازار آزاد تا 800 میلیون تومان معامله می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این ماشین شاهین همون ماشینبه که تو لبنان ۱۲۰۰ دلار میفروشن

  • ناشناس

    آخه پژو ۲۰۰۸ کجا این فرقون کجا که بخواد با اون هم قیمت بشه من ۹۶ پژو را به صفر شاهین ترجیح میدم

    • ناشناس

      فقط شاهین میخرم چون خیلی قشنگتر وایمن ترین است در%

    • مجید

      کسی جلوت رونگرفته بروبخرداداش نوش جونت

  • حاجیخان

    پراید جایگزین پیکان بود،شاهین جایگزین پراید.
    حتما چند سال دیگه لاشخور جایگزین شاهین میکنن.
    با این قیمتهای فضایی که در نظر گرفتن برگشتیم به دهه قبل از ۷۰ شمسی که ماشین با خونه برابری میکرد.
    به خیال پوچ خودشون انگاری BMW ساختن

  • ناشناس

    من میتونستم پارس بخرم با قیمت ۱۰۰ میلیون اول گرونی ها ولی یهو یه عده اومدند مثل شما گفتن نخورید نخورید تا ارزون بشه الان دیگه پراید میتونم بخرم . این حرف ها که میگید نخرید بهرید مال یه کشوریه که تورم ۵۰ درصد نداشته باشه .حالت عادی بدون دلال سال دیگه تمام ماشین ها قیمت کار خونه ۵۰ تا ۶۰ درصد گرون میشه چه برسه به بازار.این رو گفتم برای کسانی مثل خودم که اگه میتونی امروز بخری فردا نخر . مطمئن باش سود میکنی نه مثل من از پژو برسی به پراید.اینا هموشن ۴۰ تا ماشین نوشتن در نیومده اینجور میگن

  • ناشناس

    سلام به همگی. من تو رزرو پیش فروش موعد تحویل هفته چهارم ۱۴۰۰ برنده شدم.الان باید ۱۳۳ بدیم قیمت قطعیش هم که معلوم نیست احتمالا حدود ۳۰۰ میشه. اول فکر میکردم اتوماته و فول امکانات. از اونجا که تو شرایط فروش نوشته طبق برنامه تولید موقع تحویل امروز رفتم نمایندگی و اونجا آب پاکی را ریختند روی دستم و گفتند فکر اتومات و سانروف را از سرت بیرون کن. موتورش هم که تیباست. هرچی فکر کردم دیدم sd مدل ۹۰ خودم خیلی بیشتر میرزه به این ماشینی که معلوم نیست چی هست و چی از آب درمیاد

    • ناشناس

      سلام. منم برنده شدم کسی سراغ دارید بفروشم

  • محمد

    اصلا پلتفرم ایرانی نیست چرا دروغ میگید آخه پلتفرم برای برلیانس ۲۳۰هست خودتون مقایسه کنید

  • محمد

    هم قیمت پژو ۲۰۰۸ چی میگی وای اینا مردمو چی فرض کردن

    • ایلیا

      الان رفتم تو سایتشون انتقاد کنم اجازه ثبت نداد خیلی جالبه!!!!!

  • منصور

    آخه مگه میشه اینهمه قیمت شاهین بالا باشه 150 میلیون هم زیاده تا چه برسه به این قیمت ها بخدا خدارو خوش نمیاد مردم با هزار امید و آرزو ثبت نام می کنن بعد یه قیمتی میزارن که هیچ کس نتونه بخره پس مسئولین چرا کاری نمی کنن!!!!!

  • ناشناس

    آخه بر چه اساس وپایه ای این با 2008 مقایسه شده و نتیجه گیری کردن که این به قیمت 2008 خواهد رسید؟مگر اینکه به اون قیمت برسوننش.

  • رضام

    ۸۰۰ملیون رو ادم سراتو یاساناتا یا کیا اسپورتیج حالا نو هم نباشه دست دومش میخره که خیلی بهتر از ایناست و ازمونشو پس داده و کلاسش هم صدبرابر ایناست .مگه ادم خله اینو بخره