کد مطلب: ۳۴۲۹۷۸

اولین اقدام امارات علیه ایران پس از سفر پمپئو

ایرانیان در دبی گرفتار چه مشکلاتی هستند؟

ایرانیان در دبی گرفتار چه مشکلاتی هستند؟

پس از بستن کانال ورود ارز به ایران، حالا اماراتی‌ها بیمارستانی را که صاحب ملک آن هلال احمر است و به ایرانیان خدمات می‌داده را تعطیل کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک سال بعد از بستن کانال‌های ورود ارز به ایران، بیمارستان ایرانیان هم بسته شد.

ماه دی، ظاهرا ماه نحسی برای ایرانیان است. آغاز فاز اجرایی قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده در دوبی بود و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کانال‌های غیررسمی ورود ارز به کشور بسته شود و این ماجرا، یکی از دلایل، رشد سرسام‌آور قیمت ارز تا ابتدای پاییز امسال شد.

حالا اما خبر رسیده که کار از حوزه اقتصادی گذشته و به حوزه بهداشت و درمان رسیده و بیمارستان ایرانیان دوبی که 48 سال بود در این شهر، به ایرانیان مقیم و سایر افراد خدمات‌رسانی می‌کرد، تعطیل‌شده است.

این خبر را دیروز محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به ایلنا داده و گفته: در سال‌های اخیر که کشور امارات در حلقه عربستان و آمریکا ایفای نقش می‌کند، مواضع ضد ایرانی بسیاری گرفت، ازجمله اینکه تلاش کرد تا این بیمارستان که صرفاً کار خدماتی انجام می‌داد را تعطیل کند.

امارات هیچ دلیلی برای تعطیلی این بیمارستان نداشت. این بیمارستان که سمبل خدمت و ارتباط دو ملت بود با بغض و عداوت امارات تعطیل شد. در مورد دلیل این مسئله، تاکنون سخنان متفاوتی گفته‌شده است. در روزهای پایانی آبان ماه که ماجرای تعطیلی آغاز شد، گفته شد که مسئله اصلی تحریم است ولی بعدها توضیحاتی داده شد و مشخص شد که مسئله مجوز این بیمارستان است که یا باید به‌صورت تجاری (با شراکت اماراتی‌ها) و یا به‌صورت خیریه گرفته می‌شد و در هر دو صورت دردسرهایی داشت.

در این شرایط، عدم رابطه خوب دیپلماتیک بین دو کشور باعث شد که مثل ماجرای قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده، نص قانون در مورد ایران اجرا شود و بعد از قطع خدمات بیمه‌ای به این بیمارستان، کم‌کم این مرکز درمانی به‌طور کامل تعطیل شود.

ماجرای شراکت با طرف اماراتی باعث شده که در ایران این سوءتفاهم ایجاد شود که امارات می‌خواسته این مرکز تعطیل و به ایران واگذار شود در صورتی‌که ملک این بیمارستان در منطقه لوکس جمیرا، هدیه شیخ راشد، امیر وقت دبی و پدر حاکم فعلی به جمعیت شیر و خورشید وقت (هلال‌احمر فعلی) بوده و قابل تصاحب نیست.

از این‌ رو است که باید گفت اماراتی‌ها با استفاده از قوانین موجود خود و سختگیری بر اجرای آن، در ظاهر یک کار حقوقی و درواقع یک کار سیاسی انجام دادند و تسهیلاتی که لازمه فعالیت درمانی آن‌ هم توسط جمعیتی بی‌طرف مثل هلال‌احمر است را از بین بردند.

منبع: روزنامه شهروند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینهم ازلطف وتدبیر دولت بی تدبیر است واقعا این دولت اصلاحات ایران وایرانی را دردنیا ازچشم همه انداخت ومنزوی کرد وهر روز هم شعارهای […]میدهد که ما دردنیا فقط با دوسه کشورمشکل داریم وبا همه دوست هستیم […]