کد مطلب: ۵۴۸۳۳۱

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مخاطبان به مشکلات تزریق دز دوم واکسن کرونا به سالمندان / «تن آدم می‌لرزد»

واکنش مخاطبان به مشکلات تزریق دز دوم واکسن کرونا به سالمندان / «تن آدم می‌لرزد»

بیش از یک ماه از آغاز واکیسناسیون سالمندان می‌گذرد. در حالی که هنوز بسیاری از سالمندان دز دز دوم را تزریق نکرده اند زمزمه‌ها از کمبود واکسن برای دز دوم آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از یک ماه از آغاز واکیسناسیون سالمندان می‌گذرد. در حالی که هنوز بسیاری از سالمندان دز دز دوم را تزریق نکرده‌اند زمزمه‌ها از کمبود واکسن برای دز دوم آغاز شده است.

برخی از سالمندان می‌گویند برای تزریق دز دوم به مراکز واکسیناسیون رفتند اما به در بسته خوردند. آنچه از سوی این مراکز شنیدند، این بود: «از دز دوم خبری نیست، مشخص نیست چه زمانی سهمیه بگیریم.»

اما آنچه مهم است زمان دریافت بین دو نوبت واکسن کروناست. فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن چینی ۲۸ روز است و افراد باید حتما ۲۸ روز بعد از دز اول، دز دوم را بزنند. فاصله بین دو دز واکسن بهارات هندی نیز ۲۸ روز است.

همچنین فاصله بین دو نوبت تزریق واکسن اسپوتنیک از ۲۱ روز تا ۹۰ روز و واکسن آسترازنکا بین ۴ تا ۱۲ هفته است.

بر این اساس آنها که واکسن سینوفارم یا بهارات تزریق کردند حالا باید دز دوم را دریافت کنند. اما از دز دوم خبری نیست. برخی نگران شدند که به جای دز دوم واکسن وارداتی از واکسن ایرانی به آنها تزرق شود.

در همین مورد عاطفه عابدینی، دبیر علمی کمیته کشوری کووید ۱۹گفت: «وزارت بهداشت در این زمینه مشکلاتی دارد، اما تمام سعی‌شان این است که بتوانند به موقع دز دوم را تهیه کنند.» او همچنین در پاسخ این سوال که آیا ممکن است دز دوم واکسن ایرانی تزریق شود، گفت: « از نظر علمی شاید بتوانیم از پلتفرم‌های یکسان، واکسن را جایگزین کنیم.»

تجارت‌نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخت. نظر برخی مخاطبان را در ادامه می‌خوانید:

«این هزینه ای که با لجبازی صرف تولید واکسن داخلی شد اگه برای واردات خرج می‌شد الان این مشکلات نبود. نمی‌دانم چرا اصرار داریم در همه چیز نسخه ملیش را بسازیم.»

«چرا به فکر خرید دز دوم نبودند؟ مگر خانواده‌ها بازیچه دست مسئولین وزارت بهداشت هستند؟ ترکیه تا الان ۳۰میلیون تزریق داشته اما اینجا ۴میلیون واکسن تزریق کردند و برای دز دوم مانده‌اند.»

«تن آدم می‌لرزد! یعنی چه دز دوم را از واکسن دیگر بزنند؟ دز اول از هر واکسنی بود باید دز دوم هم از همان نوع باشد.»

«بگویید این فقط یک شوخی است!»

«با جان پدر و مادرهای ما بازی نکنید.»

«این نشان دهند ضعف مدیریت بهداشتی است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    به خاطر نفع عده ایی رانت خوار همیشه تحت لوای تولید داخل باید چرخ را خودمان از نو اختراع کنیم تا این بین جیب همانها پر شود

  • رعیت

    اصلا مگه سازمان بهداشت جهانی کارایی واکسن های ایرانی رو تایید کرده؟