کد مطلب: ۳۶۰۸۸۵

مشکلات دو صنعت بورسی حل شد / سقف تولید روزانه ایران خودرو و سایپا

مشکلات دو صنعت بورسی حل شد / سقف تولید روزانه ایران خودرو و سایپا

نماینده مجلس گفت: بنابر اعلام وزیر صنعت، مشکلات تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم برطرف شده و ۱۰ برنامه صنعت خودرو ادامه دارد و تولید ایران خودرو و سایپا به سقف ۴ هزار دستگاه در روز رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر صنعت و تفیض اختیارات وزارت صنعت به استان‌ها گفت: در این جلسه رحمانی اعلام کرد مشکلات تامین برخی کالاهای اساسی از جمله تامین مواد اولیه صنایع فولاد و آلومینیوم بر طرف شده و با سیاست‌های ستاد تنظیم بازار قابل حل است.

وی ادامه داد: مشکل تامین لاستیک خودروهای سنگین و پیشگیری از بحران های ناشی از کمبود به سرعت برطرف شده و 1800 واحد تعطیل شده سال جاری با برنامه‌ریزی وزارت صنعت احیا شده‌اند و تولید کیف و کفش و صنایع غذایی با رشد ۳۰ و ۱۰ درصدی همراه بوده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: طبق اعلام وزارت صنعت، ابلاغ دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری محصولات خودرو، منجر به کاهش التهاب بازار و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان در پیش فروش‌ها شده است.

همچنین ۱۰ برنامه اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو از جمله فروش دارایی‌های مازاد، اصلاح ساختار مالی و ترخیص خودروهای دپو شده پیگیری می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه ۱۷۰پروژه داخلی‌سازی صنعت خودرو، منجر به کاهش ۱۰ درصدی ارزبری سال آینده می شود، ادامه داد: تولید خودرو در ایران خودرو و سایپا به سقف چهار هزار دستگاه در روز رسیده و تخصیص ۲۱ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات سه موضوع طرح‌های نیمه تمام با اولویت ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی صنایع و سرمایه در گردش پیگیری شده است.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.