کد مطلب: ۲۰۵۸۹۳

مشکلات مالی مانعی برای احیای دریاچه ارومیه

مشکلات مالی مانعی برای احیای دریاچه ارومیه

اعتبارات ستاد احیا به‌موقع تخصیص نمی‌یابند به‌گونه‌ای که امسال از 850 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های ستاد فقط 200 میلیارد تومان پرداخت شده است.

فرهاد سرخوش، با اشاره به اعتبارهای مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تا سال 96 مصوب و ابلاغ شدند و کل این اعتبارت 2 هزار و 226 میلیارد تومان مصوب شده بود که تا به حال نیز از این مبلغ به میزان هزار و 26 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه‌هایی از جمله تونل کانی سیب، سد سیلوه و کانال انتقال چپرآباد پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در این ارتباط افزود: از محل ماده 10 و 12 نیز هزار و 202 میلیارد تومان برای مابقی پروژه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب، منطقه‌ای و هواشناسانی پرداخت شده است و این اعتبارت کل حوزه آبریز دریاچه ارومیه بود که شامل 3 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان می‌شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: امسال طبق نقشه راه قرار بود 21 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به ستاد احیای دریاچه ارومیه بدهند ولی مقرر شد 850 میلیارد تومان اختصاص یابد و تا به امروز 200 میلیارد تومان اسناد خزانه یک‌ساله تخصیص یافته و مابقی این مبلغ هنوز به دست ما نرسیده است.

سرخوش بیان کرد: مشکل مالی سبب شده پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از زمان‌بندی عقب افتاده و یک سال یا دو سال عقب افتاده‌اند.

منبع: باریش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.