خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۸۰۴۱

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مشکلات سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی ارتباطی ندارد

مشکلات سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی ارتباطی ندارد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سهام عدالت دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد. الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند، دیگر مشکل آنها چیست؟

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به مشکلات سهامداران در فروش و مدیریت سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفت: کاری که در سازمان خصوصی بوده را انجام داده‌ایم و وارد بورس شده است، پاسخگویی به مشکلات سهام عدالت بر عهده سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت است و دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

وی عنوان کرد: ما آزادسازی را انجام دادیم و پرتفوی را به بورس داده‌ایم، الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند، دیگر مشکلاشان چیست؟

در حالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی این سازمان را نسبت به مشکلات سهامداران بی‌ارتباط می‌داند که برخی از کارشناسان به آزادسازی سهام عدالت انتقادهایی از قبیل اجرا با عجله و بدون زیرساخت کافی و فرهنگ‌سازی دارند.

در نشستی که با موضوع سهام عدالت در هفته گذشته به صورت آنلاین برگزار شد، کارشناسان نسبت به فرایند آزادسازی سهام عدالت که توسط سازمان خصصوصی‌سازی انجام شد، انتقاد کردند.

داریوش پاک‌بین، رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون ایران گفت: آزادسازی سهام عدالت با عجله و بدون فرهنگ‌سازی انجام شد و مردم به خاطر ابهاماتی که در روش غیرمستقیم وجود داشت روش مستقیم را انتخاب کردند.

همین روش آزادسازی باعث شده که برخی از سهامداران که ۳۰ درصد از سهام خود را فروخته‌اند احساس ضرر کنند، این در حالی است که بانک‌ها در واریز پول فروش تاخیر یک ماهه دارند و حتی مبالغ واریزی کمتر از محاسباتی است که حتی خود مسئولان اعلام کرده‌اند که این موضوع موجب شده مردم اظهار پشیمانی کنند.

همچنین تجربه سهامداران از کار با سامانه سعدی رضایت بخش نیست، عملکرد این سامانه که به عنوان بستری برای مدیریت و فروش سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار گرفت باعث نارضایتی و انتقاد سهامداران شده است.

برخی از سهامداران نیز در مراحل ابتدایی متوقف شده‌اند، یعنی حتی نمی‌توانند پرتفوی سهام عدالتشان را ببیند، به نحوی که سامانه برخی از کارگزاری‌ها و بانک‌ها با عناوین مختلفی اجازه ورود را نمی‌دهد، شایع‌ترین آن نیز «عدم تطابق شماره تلفن با کد ملی» است.

با وجود همه این مشکلات سازمان خصوصی‌سازی خود را نسبت به آنها بی ارتباط می‌بیند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را مرتبط‌ترین نهاد عنوان می‌کند، این در حالی است که مشکلات سهامداران فقط به یک حوزه مربوط نیست و کارگزاری‌ها، بانک‌ها و خود سازمان خصوصی‌سازی در ثبت و بررسی اطلاعات سهامداران دخیل هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی علی

    خاهشا میشه جواب بدین اطلاعات شما به سامانه سحام ارسال شده است یعنی چه؟؟؟واس من همش این پیغام رو میده توروخدا چاپ منید

  • فریب خوردگان

    پخش نکن به درک هزاربارنوشتم

  • محمد

    اقا‌اینا‌..ی..غاطی‌کردن‌توش‌موندن‌

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید لطفا گزینه ویرایش را فراهم کنید من از بورس اطلاعی ندارم الان هم خانواده از چشم من میبینن خواهشن کمکمون کنید

  • هاشمی

    باسلام شما مسئولین اومدین براحتی سامانه رو تو گوشی در اختیار مردم گذاشتین هر کی تونسته وارد شده خود وخانواده اش بد بخت کرده زده مستقیم بدون کوچکترین آگاهی.ماه یکی از ای قربانیها هستیم ک اشتباه کردیم زدیم مستقیم.بعد مسئولین اومدن میگن نفروشین سهام در هر صورت باارزشه.بعد اومدین میگین در روش مستقیم ممکنه سهام سقوط کنه،اگ اینجور میشه چرا نفروشیمش ک از دستمون نره همونی ک هست.چرا درست راهنمایی نمکنین مردم؟ بخدا قسم ب چ زبونی بگم ما اشتباه زدیم مستقیم بعدش فهمیدیم چ اشتباهی کردیم در صورتی ک ما ن ازبورس آگاهی داریم ون هم قصد فروش.یعنی اینقدر مشکل بزرگی هست فرصت ویرایش سهام برا مردم نمیگذارین؟

    • ناشناس

      اره واقعا کاش حضوری بود بهتر بود دیگه اینجوری کسی نمی‌توانست سهام دیگری را ازاد کند

    • ناشناس

      واقعا این مشکل خیلیا هست خود منم به اشتباه برا خانواده ازادسازی مستقیم زدم اون بیچاره ها هم پاسوز من شدن منم شرمنده اونا کاش ازاد سازی سهام حضوری انجام میشد دیگه این مشکلات هم پیش نمیومد

  • ناشناس

    دیگه فایده ندارد از ویرایش هم خبری نیست بدبخت شدیم رفت سهام خودمون به درک واسه بقیه هم اشتباه ازادسازی کردیم اما من شنیدم اگه بهش دست نزنیم خودشون باهاش کار میکنن سود هم میدن حالا چقدر درست باشه نمی‌دونم انشالله که درست باش توکل بخدا

  • ناشناس

    ویرایش که نداشتید حداقل راهنماییمون کنید چطوری سهاممون را مدیریت کنیم که از دستمون نپره یه راهی برامون بذارین چمیدون حداقل سبدگردان خوب به مردم معرفی کنید

  • ناشناس

    من شماره ای که ثبت کردم به نام خودمه…اما بازم میزنه عدم تطابق شماره موبایل با کد ملی…ادعای اقایون مسئول حرص ادمو در میاره…الان این مشکل بنده مربوط به کدوم نهاده؟؟اگه یه نفر بودم یچیزی…به پیر به پیغمبر حداقل 50 نفر ادم میشناسم که مشکلشون مثل منه…البته همش کار خود دولته…دولت از هر راهی باشه یه چاله ای سر راه مردم میذاره که مردمو هر روز بدبخت تر کنه

  • ناشناس

    من بازنشسته اموزش و پرورش هستم و زمان ثبت نام سهام عدالت اطلاعات هویتیم به نام خودم نبود و با شناسنامه فرد دیگری بعلت سن کم خودم معلم شده بودم به همین دلیل سهام عدالتم به نام ایشون ثبت نام شده چون خود اداره اموزش و پرورش ثبت نام معلم ها رو انجام می داد
    سهامم را ازاد کردم ولی الان واسه سجامی شدن و احراز هویت نمیتونم اقدامی کنم
    تکلیف سهام من چی میشه ؟؟؟ میتونم انتقالش بدم به نام خودم؟؟؟؟

  • حسن

    غلط کرده مردیکه الان ۴/۲۸ شده سامانه سهام عدالت به روز رسانی نشده و مشاهده سهام عدالت را هم نمیتوانم ببینم اشغال