کد مطلب: ۲۷۵۱۶۱

دیروز نسبت به چهارشنبه

مصرف برق در ساعات پیک ۶ هزارمگاوات کاهش یافت

مصرف برق در ساعات پیک ۶ هزارمگاوات کاهش یافت

پیک مصرف برق کشور دیروز، جمعه، ۵۱ هزار و ۱۹۱ مگاوات ثبت شد که در مقایسه با روز چهارشنبه که رقم جدیدی در پیک مصرف ثبت شد، حدود ۶ هزار مگاوات کاهش مصرف داشته است.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته، جمعه (۲۲ تیرماه) به میزان ۵۱ هزار و ۱۹۱ مگاوات گزارش شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیک مصرف برق در روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) با ثبت رکورد جدید، ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات گزارش شد که این رقم بسیار نگران‌کننده و زنگ خطری بود که در روزهای پنجشنبه و جمعه به علت تعطیلی ادارات، مصرف برق حدود ۶ هزار مگاوات کاهش پیدا کرد.

میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با ۳۵۳ مگاوات بود که سهم صادرات از این میزان ۶۱ مگاوات و واردات برق نیز ۲۹۲ مگاوات عنوان شده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته چهار هزار و ۳۴۳ مگاوات بوده که در مقایسه با روز پنجشنبه که میزان آن چهار هزار و ۱۹۸ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری افزایش داشته است.

باتوجه به افزایش دما ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

منبع: وزارت نیرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.