کد مطلب: ۲۲۷۴۴۷

مصرف بنزین در نوروز ۹۷ رکورد زد

مصرف بنزین در نوروز 97 رکورد زد

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ۱۵ روز نخست امسال، نزدیک به یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این که مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با پارسال سه درصد رشد داشته است، افزود: در ۱۵ روز نخست امسال یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۹۹۵ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود عربعلی مصرف بنزین ۱۵ روز ابتدایی سال گذشته را یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۱۴۵ هزار لیتر اعلام و تصریح کرد: مصرف این فرآورده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر افزایش داشته است.

به گفته وی، بر اساس اعلام سازمان گردشگری، بیشترین مسافرت‌ها در نوروز امسال مربوط به محورهای شمالی کشور (گیلان و مازندران) همچنین استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و خوزستان بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف بنزین در دوره یاد شده با ۱۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر به روز ۱۲ فروردین ماه و کمترین میزان آن با ۶۲ میلیون لیتر و ۴۰۰ هزار لیتر به ۱۳ فروردین ماه امسال مربوط می‌شود.

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آخرین روزهای سال نو از ذخیره‌سازی ۱, ۸ میلیارد لیتر بنزین در انبارهای نفت برای نوروز ۱۳۹۳ خبر داده و گفته بود: ظرفیت ذخیره‌سازی این فرآورده در مقایسه با سال ۱۳۹۱، یک میلیارد لیتر افزایش یافته است.

مصرف نزدیک ۱, ۲ میلیارد لیتر بنزین در نوروز امسال نشان می‌دهد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۶۰۰ میلیون لیتر فراتر از پیش بینی به ذخیره سازی بنزین اقدام کرده است.

از طرفی این میزان مصرف بنزین و رشد سه درصدی آن در مقایسه با ۱۵ روز نخست سال قبل می‌تواند بیانگر مدیریت مصرف این فرآورده استراتژیک از طرف مصرف‌کنندگان آن باشد.

تامین بیش از ۷۸ میلیون لیتر سوخت جت برای هواپیماهای مسافربر

عربعلی درباره سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری در بازه زمانی یاد شده (۱۵ روز نخست فروردین ماه امسال) نیز گفت: در این مدت ۷۸ میلیون و ۶۸۶ هزار لیتر سوخت جت (ATK) به خطوط هواپیمایی کشور تحویل شده است.

به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با این مقدار سوخت ۱۰ هزار و ۱۶۸ فروند هواپیما سوختگیری کرده‌اند.

تحویل ۱, ۲ میلیون لیتر سوخت به شناورهای سواحل جنوب کشور

عربعلی همچنین مقدار سوخت تحویلی به شناورهای سواحل جنوبی کشور را در نوروز امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: در ۱۵ روز نخست امسال با تحویل این مقدار سوخت به شناورها، یک‌هزار و ۱۸۲ بار تردد حد فاصل بندر عباس -قشم و بندر لنگه- کیش انجام شده است.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.