کد مطلب: ۲۷۷۰۰۴

مصرف روزانه گاز کشور به ۵۲۱ میلیون مترمکعب رسید

مصرف روزانه گاز کشور به 521 میلیون مترمکعب رسید

با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا، میزان مصرف گاز کشور از 512 میلیون مترمکعب در هوای خنک بهاری به 521 میلیون مترمکعب در هوای گرم تیرماه رسید.

سعید مومنی، درباره میزان مصرف گاز طبیعی کشور در سه ماه نخست امسال گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، 47 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: میانگین مصرف روزانه گاز در سه ماه نخست سال، 512 میلیون و 800 هزار مترمکعب بود که این رقم در تیرماه به 521 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، مقدار مصرف گاز در بخش خانگی را در 24 ساعت گذشته 155 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: در یک روز اخیر، مصرف صنایع عمده 101 میلیون مترمکعب، مصرف نیروگاهی 269 میلیون مترمکعب و صادرات گاز به 39 میلیون مترمکعب رسیده است.
همچنین بخوانید :
عشق هیجانی اولین دختر پرنده ایرانی بر فراز آسمان + عکس و فیلم

ایران با در اختیار داشتن بیش از 34 هزار میلیارد مترمکعب گاز، به طور میانگین روزانه بین 800 تا 830 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز، این رقم تا پایان امسال به یک میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

ظرفیت انتقال گاز در کشور نیز متناسب با افزایش میزان تولید، رشد می‌کند، به گونه‌ای که با راه‌اندازی کامل خط ششم سراسری و بهره‌مندی از توان خط نهم سراسری، ظرفیت انتقال گاز کشور به حدود 850 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.