کد مطلب: ۳۲۱۵۴۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران:

هشدار نسبت به معاملات مجازی طلای آب شده/هیچ مجوزی برای معاملات مجازی صادر نشده است

هشدار نسبت به معاملات مجازی طلای آب شده/هیچ مجوزی برای معاملات مجازی صادر نشده است

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: هرگونه معاملات طلای آب شده در فضای مجازی قابل اعتماد نیست؛ چرا که فعلا هیچ مجوزی برای این نوع فعالیت‌ها صادر نشده و مردم نسبت به خرید سکه و طلای آب شده صرف نظر کنند.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، خریدهای شائبه‌دار در فضای مجازی همچنان قربانی می‌گیرد. شهریور ماه سال جاری بود که سکه ثامن در اطلاعیه‌ای رسما اعلام ورشکستگی کرد اما هنوز درس‌های تلخ خرید مجازی سکه تمام نشده که سر و کله فروش طلای آب شده در این فضا رونق گرفته است. دام‌های سرمایه‌گذاری اغواکننده‌ای که برای عده‌ای از افراد همچنان جذاب است. در چند وقت اخیر در تعدادی از کانال‌های تلگرامی افراد برای خرید و فروش طلاهای آب شده اقدام کرده‌اند که معلوم نیست این کانال‌ها و طلاهایی که معامله می‌شوند چقدر قابل اعتماد هستند.

در همین حال چندی پیش آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از فروش مس آب شده به جای طلا خبر داد و گفت: «افراد نسبت به خرید سکه و طلا در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی خودداری کنند.» در عین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته است:«هرگونه معاملات طلای آب شده در فضای مجازی قابل اعتماد نیست، چرا که فعلا هیچ مجوزی برای این نوع فعالیت‌ها صادر نشده و مردم نسبت به خرید سکه و طلای آب شده صرف نظر کنند.»

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا معاملات طلای آب شده در فضای مجازی قابل اعتماد است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: این روزها طلای آب شده دارای برخی مزایاست. بنابراین استقبال عمومی از خرید طلای آب شده افزایش یافته است؛ چرا که نخستین امتیاز برای خریداران طلای آب شده این است که قیمت طلای آب شده حباب ندارد.

محمد کشتی‌آرا می‌افزاید: در این بازه زمانی با تشکیل برخی کانال‌های تلگرامی عده‌ای نسبت به خرید و فروش طلای آب شده اقداماتی انجام می‌دهند در حالی‌که فعلا هیچ مجوزی برای این نوع فعالیت‌ها صادر نشده است. درصدد هستیم تا سازکار مشخصی برای این نوع فعالیت‌ها فراهم کنیم.

این فعال بازار طلا تصریح می‌کند: با توجه به رشد قیمت ارز و طلا ورود مردم عادی و سرمایه‌گذاران به خرید طلای آب شده روند فزونی پیدا کرده چرا که قیمت این کالای سرمایه‌ای واقعی و افراد نباید مالیات بر ارزش افزوده‌ای را پرداخت کنند.

او درباره نکات منفی در خرید طلای آب شده نیز توصیه‌ای به مردم دارد و می‌گوید: طلای آب شده علاوه بر مزیتی که در آن نهفته اما دارای برخی ایراد است از جمله اینکه اخیرا نمونه تقلبی آن را در بازار یا فضای مجازی به وفور دیده می‌شود. چنانچه مردم قصد خرید طلای آب شده را دارند این کالای با ارزش را از واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه خریداری کنند. ارایه فاکتور و درج کد رهگیری اتحادیه صنف طلا از جمله آیتم‌هایی مهمی است که خریداران باید در حین خرید نسبت به آن توجه داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.