کد مطلب: ۳۲۰۸۱۵

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مس آب شده را به جای طلا می‌فروشند

مس آب شده را به جای طلا می‌فروشند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در توصیه‌ای می‌گوید: مردم عادی که اهل فن نیستند و تخصصی در این حوزه ندارند نباید به خرید طلاهای آب شده ورود پیدا کنند؛ چرا که احتمال اینکه مس آب شده را به جای طلای آب شده تحویل دهند، زیاد است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت طلا به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر شاهد نوسانات قیمتی طلا و جواهر هستیم اما نوسانات قیمتی فعلی همانند گذشته آزاردهنده نیست. معتقدیم که این نوسانات فعلی هم باید مدیریت شود تا در آینده این نوسانات اوج نگیرد.

آیت محمدولی افزود: حال برخی می‌پرسند چطور می‌توان این نوسانات را مهار کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که مسئولان تیم اقتصادی دولت باید نیاز مردم را در حوزه ارزهای خارجی برآورده سازند. اما چنانچه افراد به تعهدات‌ خود عمل نکنند و نگاه‌های منفی و جوسازی‌ها علیه ارز، طلا و جواهر حاکم و تحریم‌های آمریکایی‌ها علنی اجرا شود، طبیعتا شاهد نوسانات شدید قیمت‌ها در این صنعت خواهیم بود.

او عنوان کرد: چنانچه عرضه و تقاضا و جو روانی که در حوزه ارزهای خارجی، طلا و جواهر پیش آمده را کمرنگ‌تر کنیم، نوسانات قیمتی از بین خواهد رفت و مردم نیز به خوبی می‌توانند مصنوعات طلا بخرند و از آنها استفاده مطلوب را ببرند.

محمدولی در توصیه به مردم گفت: در این بازه زمانی مردم بیشتر به بازارهای طلاهای آب شده هجوم آورده‌اند. ورود به بازار طلاهای آب شده نیازمند یک سری مسائل فنی و تخصصی دارد. معتقدیم مردم عادی که اهل فن نیستند و تخصصی در این حوزه ندارند نباید به خرید طلاهای آب شده ورود پیدا کنند؛ چرا که امکان اینکه طلای تقلبی را به آنها تحویل دهند، زیاد است.

او عنوان کرد: توصیه ما این است که طلای آب شده همانند مصنوعات طلا نیست. چرا که طلای آب شده را اگر ایرادی در آن مشاهده شود نمی‌توان پس داد. برخی افراد مس آب شده را رنگ و لعاب می‌دهند و به افراد غیرمتخصص به عنوان طلای آب شده می‌فروشند. بنابراین تقاضای ما این است که مردم عادی به سمت خرید طلای آب شده نروند؛ چرا که ممکن است، سرشان کلاه رود.

محمدولی گفت: آدم‌های معمولی که نسبت به صنعت طلا بیگانه هستند مصنوعات طلا را از واحدهای صنفی دارای پروانه خریداری کنند؛ چرا که اگر مصنوعات طلا دارای ایراد بود افراد با مراجعه به اتحادیه می‌توانند از حقوق خود دفاع کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.