کد مطلب: ۷۳۲۱۵۰

نماد استقلال در بورس معامله شد

نماد استقلال در بورس معامله شد

نماد استقلال با رفع ابهامات مالی از امروز قابل معامله شد و به بورس بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماد استقلال که از حدود یک ماه قبل به دلیل برخی ابهامات در صورت‌های مالی بسته شده بودبه بورس بازگشت.

نماد معاملاتی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (استقلال۱)، پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و پس از ارائه اطلاعات در خصوص موارد منجر به تعلیف در سامانه کدال، وقف ترتیبات مندرج در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، با محدودیت دامنه نوسان قیمت امروز قابل معامله شد.»

سهام باشگاه استقلال

در سال های گذشته، بسیاری از کشور های جهان، جهت انجام اصلاحات، در زمینه اقتصاد و نظام اداری کشور خود، فرآیند خصوصی سازی را آغاز و اجرا کرده اند. در این طرح، تعادلی، بین حکومت و بازار برقرار می شود که لازم به ذکر است که اجرای آن، به نفع بازار می باشد.

به تازگی، خصوصی سازی باشگاه استقلال تهران، که واگذاری سهام آن، در طول سال های اخیر، با مشکلات زیادی مواجه بود، در فرا بورس ایران به ثبت رسیده است. ورود باشگاه استقلال به بازار سرمایه ایران، می تواند نقطه عطفی برای اقتصاد این صنعت باشد و طرفداران این باشگاه نیز می توانند با سرمایه گذاری در آن، از طریق خرید سهام استقلال، به اقتصاد کشور، کمک بسزایی داشته باشند.

با توجه به اهمیت نحوه خرید سهام استقلال، برای طرافداران این تیم بزرگ و همچنین، سرمایه گذاران بازار سرمایه، در ادامه، در رابطه با نحوه خرید سهام باشگاه استقلال در بورس، شرایط لازم برای دریافت آن شامل قیمت هر سهم و همچنین، زمان خرید این سهام است.

راهنمای خرید سهام استقلال

برای خرید سهام استقلال، متقاضیان، می‌بایست در رابطه با ارزش این برند و همچنین، در رابطه با ارزش هر سهم آن، اطلاعات لازم را داشته و پس از کسب این اطلاعات، برای خرید سهام، اقدام نمایند. در ادامه، در رابطه با نحوه خرید سهام استقلال در فرابورس و همچنین، موارد مورد نیازی که می‌بایست سرمایه گذاران، پیش از خرید این سهام، به آن‌ها توجه داشته باشند، راهنمایی‌های لازم، آورده شده است.

ارزش‌گذاری سهام استقلال، بر اساس روش مبنای NAV یا همان ارزش خالص دارایی‌های یک شرکت سرمایه گذار، در بازار سرمایه، که برای محاسبه ارزش ذاتی سهام آن شرکت، استفاده می‌شود، صورت گرفته است؛ زیرا بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در رابطه با قیمت باشگاه استقلال، با توجه به زیان‌دهی، امکان ارزش‌گذاری، بر طبق ضوابط مربوط به سودآوری وجود ندارد و به همین دلیل، از این روش، برای ارزش گذاری سهام استقلال، استفاده شده است.

همچنین، بر اساس اصول استاندارد‌های بین‌المللی صورت گرفته، برای برآورد ارزش برند استقلال که یک برند پر‌طرفدار است، ارزش این برند، 1780 میلیارد تومان، محاسبه گردیده است. لازم به ذکر است که این ارزش‌گذاری، با توجه به پیش‌بینی نرخ رشد 30 درصدی، نرخ تنزیل و یا همان ارزش فعلی 25 درصدی و همچنین، درآمد‌های این باشگاه و در آمد‌های آینده آن، انجام شده است. همچنین، از فرمول 10 برابر قیمت اسپانسر، جهت محاسبه ارزش برند این باشگاه نیز الهام گرفته شده است.

سرمایه گذاران، برای خرید سهام استقلال در فرابورس، می توانند همانند خرید سهام در بازار بورس اقدام نمایند. جهت خرید سهام استقلال، متقاضیان، باید ابتدا، از طریق ثبت نام الکترونیکی، در سامانه سجام به نشانی اینترنتی www.sejam.ir و همچنین، انجام فرآیند احراز هویت آن، کد معاملاتی خود را دریافت نمایند.

سپس، در یکی از کارگزاری های معتبر که در زمینه بورس فعالیت می کنند، ثبت نام نموده و همچنین، فرآیند احراز هویت آن را نیز به صورت کامل انجام دهند. افراد متقاضی، پس از اخذ کد سهامداری و ثبت نام در یک کارگزاری رسمی، می توانند به راحتی، برای خرید سهام استقلال، از طریق کارگزاری خود اقدام کنند.

افرادی که تمایل دارند، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را دریافت نمایند، می‌توانند از طریق سایت sejam.ir، ثبت نام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.