کد مطلب: ۵۸۴۹۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاوضه جایگاه سوخت با بیت‌کوین صحت دارد؟

معاوضه جایگاه سوخت با بیت‌کوین صحت دارد؟

روزنامه ایران ادعا کرده بود برخی از جایگاه‌داران به دلیل زیان پمپ‌بنزین‌ها و کم بودن حق‌العمل‌ها پمپ‌ بنزین خود را با ارز دیجیتال معاوضه کرده‌اند. رئیس صنف جایگاه‌داران کشور می‌گوید: این خبر شایعه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه ایران ادعا کرده بود که برخی از جایگاه‌داران به دلیل مشکلات مالی و زیان‌ها، تمایل دارند که پمپ‌بنزین‌های خود را با ارز مجازی تعویض کنند. جایگاه‌داران پیش از این هم در تابستان همین امسال، اعتراضاتی نسبت به کم بودن میزان حق‌العمل خود داشته‌اند.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در همین باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: معاوضه جایگاه سوخت با بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال شایعه است.

همایون صالحی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران قبلا نسبت به تعطیلی جایگاه‌ها هشدار داده بود: حق‌الزحمه‌ای که به جایگاه‌داران داده می‌شود، بسیار پایین است. بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۲ درصد گزارش کرده؛ با این حال، تنها ۲۵ درصد به حقوق این افراد اضافه شده و با این وضعیت تعطیلی ناخواسته پیش می‌آید.

قلی‌زاده، توضیح می‌دهد: روند فعالیت ارزهای دیجیتال بر اساس قانون تعیین می‌شود. اگر فردی بخواهد ملک خود را بفروشد یا با بیت‌کوین معاوضه کند به شرطی ممکن است که قانون‌گذار چنین اجازه‌ای دهد.

او همچنین ادامه می‌دهد: تاکنون صحت چنین تصمیمی تایید نشده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور بیان می‌کند: جایگاه‌های سوخت، در سال‌های اخیر، مشکلات بسیاری داشته‌اند. باید منتظر اقدامات دولت جدید و وزارت نفت برای حل مشکلات باشیم.

او در آخر یادآوری می‌کند: درآمد فعلی جایگاه سوخت در کشور باعث شده سرمایه‌گذاری در این صنف، توجیه اقتصادی نداشته باشد و طبیعی است که بسیاری جایگاه‌داران مایل به فروش جایگاه سوخت خود باشند ولی بعید است کسی حاضر به معاوضه با ارز دیجیتال باشد.

پیش از این، ۲۷ فروردین ۹۸ تعدادی از جایگاه‌داران سوخت در اعتراض به پرداخت نشدن کارمزد سال ۹۷ و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل در مقابل وزارت نفت تجمع و اعلام کردند اگر شرکت پخش به خواسته‌های جایگاه‌داران توجه نکند، ظرف سه ماه آینده تمامی‌ جایگاه‌داران سوخت استان تهران در اعتراض به عملکرد وزارت نفت تعطیل می‌شوند.

قبل از این هم، جایگاه‌داران اعلام کردده بودند ۱۲ تیر برای اصلاح حق‌العمل، دست به تجمع می‌زنند.

برای مطالعه بیشتر در همین باره گزارش، « مشکل بنزین چقدر جدی است؟ » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.