کد مطلب: ۴۸۱۳۱۰

مدیر نظارت بر ناشران بورس خبر داد:

شرکت‌های بورسی به معرفی بازارگردان ملزم شدند

شرکت‌های بورسی به معرفی بازارگردان ملزم شدند

مدیر نظارت بر ناشران بورس گفت: همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران، اقدام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید محمدعلیزاده، مدیر نظارت بر ناشران بورس، گفت: همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران، اقدام کنند.

محمدعلیزاده تصریح کرد: در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر؛ اخطار؛ محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات؛ تعلیق یا لغو مجوز‌های صادره توسط سازمان؛ محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین؛ جریمه نقدی؛ محرومیت از تصدی در هیئت مدیره اشخاص تحت نظارت؛ سلب صلاحیت و لغو پذیرش خواهد بود.

وزیر اقتصاد نیز به تازگی با اشاره به الزام شرکت‌های بورسی به معرفی بازارگردان و انجام عملیات بازار گردانی موثر گفته بود، برخی از شرکت‌ها اقدام به معرفی بازار گردان کرده اند و تا اواسط هفته آینده همه شرکت‌ها در بورس اقدام به بازار گردانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میشه یکی بگه وظیفه دقیق بازار گردان چیه؟

    • علی

      عامیانه ترینش اینه که نزاره سهم قفل بشه و نقد شوندگی سهم رو تضمین میکنه و همچنین بر اساس قراردادی که با شرکت میبنده موظفه سهم رو به قیمتی که تو قرارداد اعلام شده در تاریخ اعلام شده برسونه . کلا باعث میشه بازار از این بلاتکلیفی دربیاد . خوبه

  • کهنه کار بورس

    وقتی میگن خارج نشین یعنی با سرعت هرچه تمام تر خارج بشین این ستونی (نقدینگی)که بورس رو نگه داشته هر روز کاری بورس لاغر و لاغر تر میشه یعنی خروجی پول خیلی سنگین از بورس مثلا سه شنبه خروج ۱۹۱۰هزار و نهصد ده میلیارد تومان و چهارشنبه خروج ۱۵۰۰میلیارد تومان
    وقتی ستون خیلی لاغر شد سقف بورس پایین میایید و هرچ زیر این سقف چ خوب چ بد با هم با خاک یکسان میشه
    بهترین گزینه در هفته پیشرو خروج چ در منفی ۵ و چ در مثبت ۵ هست
    تنها راه و تنها تحلیلی که حواب میده خروج ….