کد مطلب: ۴۴۹۹۷۲

معرفی بهترین مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

معرفی بهترین مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

علت ریزش مو در بسیاری از موارد به کمبود ویتامین‌ها در بدن مربوط می‌شود. گاهی رژیم غذایی انسان جوابگوی نیازهای بدن نیست و در برخی موارد نیز به دلیل برخی اختلالات جذب ویتامین‌ها در بدن به خوبی صورت نمی‌گیرد و مشکل ریزش مو شدیدتر می‌شود. در چنین مواردی استفاده از مکمل‌های غذایی به منظور جبران کمبود ویتامین‌ها در بدن ضروری خواهد شد.

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات در سراسر جهان است و از دیرباز تاکنون روش‌های گوناگونی برای درمان آن در نظر گرفته شده است. در گذشته فقط از درمان‌های خانگی مثل استفاده از روغن‌های گیاهی به منظور درمان ریزش مو استفاده می‌کردند اما امروزه با روش‌هایی مثل استفاده از لوسیون‌های ضد ریزش مو، روش PRP، کاشت مو و مصرف مکمل‌های غذایی ضد ریزش مو نیز می‌توان به مقابله با ریزش مو پرداخت. در این مطلب بهترین مکمل‌های ریزش مو را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا از مکمل‌های ضد ریزش مو استفاده کنیم؟

علت ریزش مو در بسیاری از موارد به کمبود ویتامین‌ها در بدن مربوط می‌شود. گاهی رژیم غذایی انسان جوابگوی نیازهای بدن نیست و در برخی موارد نیز به دلیل برخی اختلالات جذب ویتامین‌ها در بدن به خوبی صورت نمی‌گیرد و مشکل ریزش مو شدیدتر می‌شود. در چنین مواردی استفاده از مکمل‌های غذایی به منظور جبران کمبود ویتامین‌ها در بدن ضروری خواهد شد. کمبود ویتامین‌های A، B، C، D و E و املاح معدنی نظیر روی و آهن از عوامل ریزش مو به شمار می‌آیند. در صورتی که با تشخیص پزشک اطمینان حاصل نمودید که بدن شما به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارد، خوردن مکمل‌های غذایی را آغاز کنید.

بهترین مکمل ریزش مو کدام است؟

پاسخ به سوال فوق کار ساده‌ای نیست زیرا امروزه قرص‌ها و شربت‌های بسیاری از انواع برندهای خارجی و داخلی در بازار رقابت به چشم می‌خورند که هر یک از آنها می‌توانند به نوبه خود به رویش مجدد موها و همچنین قطع ریزش مو کمک کنند. بنابراین این طور نیست که بتوان تنها یک مکمل را به عنوان بهترین انتخاب کرده و معرفی نمود.

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت‌های داروخانه لیست مکمل‌های درمان ریزش مو را مشاهده کنید و با توجه به ترکیبات، برند، قیمت و نظرات دیگر کاربران، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما نیز در این بخش چند نمونه از بهترین قرص‌های ضد ریزش مو را با توجه به آمار فروش داروخانه‌ها و همچنین نظرات کاربران به شما معرفی می‌کنیم.

قرص زینک پلاس

این قرص یکی از شناخته ‌شده‌ترین مکمل‌های غذایی برای درمان ریزش مو است. زینک پلاس حاوی روی و ویتامین‌های گروه B بوده و علاوه بر کمک به رویش مو، در حفظ سلامت پوست و ناخن نیز موثر عمل می‌کند. روی پس از آهن فراوان‌ترین عنصر در بدن به شمار می‌آید. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف به‌خصوص آنزیم‌هایی که در سوخت و ساز پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها درگیر هستند دخالت دارد و در تقویت ساختار مو نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. کمبود ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامین B7 (بیوتین) نیز از عوامل ریزش مو است. قرص زینک پلاس با قرار دادن این ویتامین‌ها و روی در کنار یکدیگر تبدیل به یکی از بهترین مکمل‌ها برای رشد مو در سراسر جهان شده است. تولید روزافزون این قرص با برندهای مختلف نشان از رضایت مشتریان این محصول دارد.

34567890

قرص بیوتین

قرص بیوتین نیز یکی از پرکاربردترین مکمل‌ها به منظور کاهش ریزش مو است. بیوتین یا همان ویتامین B7 یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم چربی و آمینواسیدها و در چرخه آزاد شدن انرژی از غذا نقش اساسی دارد. بیوتین مکانیسم‌های تولید انرژی برای فعالیت‌های لازم در فولیکول مو را تحریک کرده و به رشد موی جدید و افزایش ضخامت و حجم موها کمک می‌کند. کمبود بیوتین در افراد سیگاری بیش از دیگران به چشم می‌خورد. مصرف مکمل بیوتین علاوه بر پیشگیری از ریزش مو در درمان ناخن‌های ضعیف و شکننده نیز موثر است.

قرص پرفکتیل پلاتینیوم

تمامی ویتامین‌ها و املاح معدنی برای قطع ریزش مو در این مکمل جای گرفته است. با مصرف این قرص می‌توان قدمی موثر در تقویت مو، زیبایی پوست و استحکام ناخن‌ها برداشت. پرفکتیل حاوی سلنیوم و زینک بوده و مانع از خشکی و شکنندگی موها می‌شود. مس نیز یکی از ترکیبات موجود در این محصول است که از سفید شدن موها ممانعت به عمل می‌آورد. این قرص علاوه بر مزایایی که برای مو دارد، کلاژن‌ساز نیز هست و سبب استحکام ساختار پوست شده و به بازسازی سلولی کمک می‌کند.

قرص هیرویت

یکی از پرمصرف‌ترین مکمل‌ها در زمینه تقویت مو، قرص هیرویت است. تقویت رشد مو، توقف ریزش مو و داشتن موهایی پرپشت، ضخیم و درخشان از مزایای مصرف این قرص محسوب می‌شود. هیرویت با دارا بودن ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن علاوه بر حفظ سلامت مو با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند. اگر علت ریزش موهای شما کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی باشد، بدون شک هیرویت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. تنها با مصرف یک کپسول هیرویت در وعده صبحانه ویتامین‌های موجود در این مکمل غذایی موهای شما را تغییر خواهند داد و شما پس از مدتی از استحکام، قطع ریزش و درخشندگی رنگ موهای خود شگفت زده خواهید شد.

Untitled 1 5

قرص فولیکوژن

در فولیکوژن علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز برای مو، از اسیدهای آمینه ضروری برای حفظ سلامت مو نیز استفاده شده است. ال‌متیونین و ال‌سیستین از جمله این اسیدهای آمینه هستند که به قطع ریزش مو کمک می‌کنند. ال متیونین یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده و منبعی سرشار از گوگرد به شمار می‌آید. ال‌سیستین نیز یک اسید آمینه غیر ضروری است که به بهبود رشد مو کمک نموده و سبب قطع ریزش مو و درمان نازکی و کم‌حجمی موها می‌شود. با مصرف روزانه یک عدد از این قرص به پایان ریزش موی خود نزدیک‌تر خواهید شد.

قرص اکولایف

اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عناصری که کمبود آنها موجب ریزش مو می‌شود، همگی در این قرص وجود دارند. اگر موهای ضعیف و ناخن‌های شکننده دارید، اکولایف داروی شماست. ترکیبات موثر موجود در این قرص به شما کمک می‌کنند تا به تغذیه، تقویت و تحریک رشد موی خود بپردازید. علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی، اسیدهای آمینه متیونین و سیستین موجود در این محصول نیز بسیار موثر عمل می‌کنند. اسپیرولینا یکی از ترکیبات قرص اکولایف است که یک جلبک دریایی بوده و علاوه بر تقویت رشد مو به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌نماید.

قرص پیلفود کمپلکس

کاهش ریزش مو، تقویت مو و افزایش حجم موها از مزایای استفاده از قرص پیلفود کمپلکس است. در این قرص انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود است اما آهن یکی از شاخص‌ترین عناصر موجود در این قرص محسوب می‌شود. کمبود آهن و اختلالات مربوط به کم‌خونی یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو به شمار می‌آید. کم خونی ناشی از فقر آهن روی تمام سلول‌های بدن از جمله فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و موجب اختلال در رشد مو‌ها و ریزش آنها می‌شود. با مصرف روزانه ۲ بار از این قرص می‌توان به موهای کم‌جان و ضعیف، استحکامی دوباره بخشید.

در مصرف قرص‌های ریزش مو دقت کنید

همان‌طور که کمبود ویتامین‌ها بدن انسان را دچار مشکلات زیادی می‌کند، زیاده روی در مصرف ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز می‌تواند خطرات فراوانی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ویتامین آ که یک ویتامین محلول در چربی است اگر بیش از حد مصرف شود، مسمومیت غذایی به وجود می‌آورد و مصرف ویتامین ب۶ در دوز بالا در دراز مدت خطراتی را برای سیستم عصبی به وجود می‌آورد.

نکته دیگر آنکه مکمل‌های غذایی را نیز همانند داروها از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه نمایید تا از استاندارد بودن آنها اطمینان داشته باشید. امروزه با وجود داروخانه‌های آنلاین خرید بسیار آسان شده است. داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی یکی از معتبرترین داروخانه‌ها در زمینه فروش انواع مکمل‌های غذایی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ن.م

    سلام من هیرویت مصرف میکنم واقعا عالیه قشنگ کنار شقیقهام داره پر میشه امپول بیوتین و بپانتن هم خارجیشو طبق دستور استفاده میکنم ریزشم قطع شده استرس.. کم کنید

    • ناشناس

      خودت استفاده کردی

    • ناشناس

      آمپول بیوتین به پانتن از کجا میتونیم خارجیش رو بخریم

    • ناشناس

      چند وقته هرویت استفاده میکنید.

  • رامین

    سلام دوستان من شدیدا ریزش مو داشتم بشکلی که کاملا کف سرم دیده میشد
    تو اخبار تلویزیون درباره محصولی به اسم تریکوژن شنیدم و از اینستاگرام با زحمت پیدا کردم و خریدم و دو ماهه استفاده میکنم
    واقعا معجزه بود نه تنها ریزش موهام متوقف شده بلکه هر‌کی میبینه فکر میکنه مو کاشتم
    گفتم شاید بدرد شما هم بخوره

    • ناشناس

      جهت تهیه میشه کمک کنی

  • اسدی

    من از قابلیت مشاوره مثبت سبز استفاده کردم و مکمل های درمان ریزش مو رو کامل بهم معرفی کردن و با کمکشون بهترین رو انتخاب کردم واقعا کارشون عالی بود

  • اسدی

    برای من که موهام رو تازه کاشتم زینک پلاس رو توصیه می کنید یا هیرویت؟

  • ارش

    من هر ماه امپول ب کمپلکس رو میزنم ایا لازم هست که جداگانه هم قرص بیوتین رو مصرف کنم؟ تداخلی ایجاد نمیشه؟

  • صبا

    سلام من مو هام میریزه ۱۷ سالمه راه حلی دارید

  • رباب ت

    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میزارید. من بعد از کرونا شدیدا ریزش مو داشتم. یه سری از این ویتامین ها رو از داواخانا خریدم و خیلی بهتر شد. ممنون از اینکه به فکر سلامتیمون هستید

  • ناشناس

    سلام من مدتی که ریزش مو شدید دارم نمیدونم کدام یک از این داروها موثر تره. کم خونی هم ندارم

  • قاسم لطفی

    سلام،دستتون درد نکنه ازاین اطلاعاتی که دراختیارمامیزارید،منم چندروزی میشه موهام ریزش میکنن،میخام قرصی روبخورم که غیراینکه ازریزش موجولوگیری کنه،برای پوست وکلاژن سازی هم مفیدبلشه،کدوم قرص روپیشنهادمیدید؟؟مرسی

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید آیا قرص بیوتین برای سیگاری ها ضرر وزیان دارد یاعوارضی دارد