کد مطلب: ۴۴۹۸۴۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

بیماران متخلف مبتلا به کرونا به پلیس معرفی می‌شوند

بیماران متخلف مبتلا به کرونا به پلیس معرفی می‌شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شماری از مبتلایان به ویروس کرونا که دوران درمان خود را در خانه می‌گذرانند محدودیت‌های اجتماعی را رعایت نمی‌کنند به همین دلیل اسامی این افراد به کلانتری‌های محل اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار کرد: شماری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تمایل به گذراندن مراحل درمان در خانه شان را دارند و با وجود این که تیم هایی به طور تلفنی و حضوری از وضع این افراد مطلع می شوند اما برخی از آنها محدودیت‌های اجتماعی را رعایت نمی کنند. درحالی که مبتلا کردن دیگران به طور تعمدی جرم است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، آموزش را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و امیدواریم شهرداری هم بیلبورهای تبلیغاتی خود را به این مساله اختصاص دهد.

کودکان، بی‌گناه‌ترین قربانیان کرونا

‌کودکان در همه‌گیری ویروس کرونا بر خلاف آنچه در ابتدا تصور می‌شد، مصون از ابتلا نیستند و پزشکان و مسئولان هم تاکید دارند که خانواده‌ها با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای بزرگسالان که به دلیل تعاملات اجتماعی، بیشتر در خطر انتقال ویروس هستند؛ مراقب کودکان هم باشد.

بیمارستان کودکان ابوذر اهواز تنها بیمارستان اطفال استان خوزستان اکنون پذیرای کودکان مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا است و بنا به گفته رئیس این بیمارستان، از ابتدای این بحران تاکنون بیش از ۱۵۰بیمار با علائم مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و کم‌سن‌ترین کودک مبتلا به کرونا ، ۵۴روزه بوده است.

محمدرضا فتحی رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز افزود: در این بیمارستان به عنوان مرکز پذیرش کودکان مبتلا به کرونا، از ابتدای شیوع کرونا،اورژانس بیماران تنفسی و مشکوک از سایر قسمت‌های اورژانس جدا شد. از ابتدای بحران بیماری تنفسی کرونا بیش از ۱۵۰بیمار با علائم مشکوک به بیماری مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۶۰بیمار به دلیل ظن بالینی بالا، تحت درمان قرار گرفته‌اند و از این تعداد، ۱۸مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: اکثر بیماران مشکوک به کرونا و ۱۴بیمار از موارد قطعی مثبت کرونا، بهبود یافته‌اند.

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با اشاره به طیف سنی کودکان مبتلا به کرونا که به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: اکنون ۳۰بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بستری هستند که چهار نفر از این تعداد، مثبت قطعی هستند و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

فتحی اضافه کرد: کودکان مبتلا به کرونا که بیماری زمینه ای دارند، ممکن است بدحال باشند اما کودکانی که بیماری زمینه‌ای ندارند، معمولا حال عمومی بهتری دارند و فقط باید قرنطینه باشند و دارو دریافت کنند.

وی اظهار کرد: برای کاهش تردد و پیشگیری از انتشار ویروس، ملاقات در بیمارستان ابوذر جز برای مادران، ممنوع است. در بخش کرونا، اجازه داده می‌شود مادران در کنار کودکان‌شان باشند اما در مورد کودکانی که در ICUو NICU بستری‌ و بدحال هستند، تنها در صورت ضرورت اجازه می‌دهیم مادران بالای سر فرزندان‌شان حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به تلاش پرستاران و پزشکان بیمارستان کودکان، گفت: مراجعه‌کنندگان به بیمارستان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را تا حد امکان رعایت کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.