کد مطلب: ۱۸۱۹۳۴

معرفی مالیات بر ارزش افزوده در عمان به تعویق افتاد

معرفی مالیات بر ارزش افزوده در عمان به تعویق افتاد

عمان معرفی مالیات بر ارزش افزوده پنج درصدی در سال ۲۰۱۹ را به تاخیر خواهد انداخت در حالی که قرار بود این مالیات از سال میلادی آینده اجرا شود.

همه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس موافقت کرده‌اند از آغاز سال ۲۰۱۸ مالیات بر ارزش افزوده را معرفی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما در حالی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی قرار است از اولین ژانویه این مالیات را معرفی کنند کشورهای دیگر در آماده‌سازی مقدمات اداری و قانونی به کندی عمل کرده‌اند.

نشریه «تایمز عمان» به نقل از منابع آگاه در وزارت دارایی عمان نوشت: عمان برای افزایش درآمدهای دولتی که به دلیل قیمت‌های پایین نفت در سال‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است، برای نوشیدنی‌های شیرین و محصولات دخانی تا اواسط سال ۲۰۱۸ مالیات جدیدی وضع خواهد کرد.

برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس این مالیات را امسال معرفی کردند.

صندوق بین‌المللی پول برآورد کرده است که مالیات بر ارزش افزوده پنج درصدی می‌تواند تولید ناخالص داخلی عمان را حدود ۱.۷ درصد یا حدود ۱.۳ میلیارد دلار برای دولت افزایش دهد.

آژانس اعتبار سنجی «فیتچ ریتینگز» اوایل ماه جاری با اشاره به کسری بودجه بزرگ، رتبه اعتباری عمان را یک رتبه تنزل داد و به منفی تریپل بی رساند که یک رتبه بالاتر از بی‌ارزش است و دورنمای منفی برای آن قرار داد که به معنای احتمال تنزل دوباره رتبه است.

کسری بودجه عمان ۱۲.۸ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۷ برآورد شده است. آژانس اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» پیش از این رتبه بدهی عمان را به بی‌ارزش تنزل داده است.

کسری بودجه دولتی عمان در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ به ۳.۲۰ میلیارد ریال (۸.۳۱ میلیارد دلار) در مقایسه‌ با ۴.۸۱ میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان مالیات در منطقه بر این باورند که کویت در معرفی مالیات بر ارزش افزوده به شکل قابل توجهی عقب است.

مقامات بحرینی اعلام کردند انتظار می‌رود مالیات بر ارزش افزوده تا اواسط سال ۲۰۱۸ معرفی شود.

یک منبع آگاه در وزارت دارایی قطر نیز به رویترز گفت: دوحه احتمالا مالیات بر ارزش افزوده را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد، اما این وزارتخانه به طور رسمی تاریخی اعلام نکرده و این مالیات در بودجه دولتی سال ۲۰۱۸ منظور نشده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.