کد مطلب: ۵۰۱۰۶۶

نوبخت:

وظيفه ماست كه سطح معيشت اقشار كم‌درآمد را تامين كنيم

وظيفه ماست كه سطح معيشت اقشار كم‌درآمد را تامين كنيم

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: با وجود كمبود منابع و تحريم‌های ظالمانه دشمنان هم بايد براي رفاه مردم تلاش كنيم و هم بايد كارهاي عمراني در كشور را تداوم بخشيم و چرخه اقتصاد كشور را بچرخانيم. نبايد اجازه دهيم آستانه تحمل بازنشستگان پرستاران و معلمان پايين بيايد و وظيفه ماست كه سطح معيشت اقشار كم‌درآمد را تامين كنيم.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهور با درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جلسه مشترك روزگذشته دولت و مجلس با حضور روساي دو قوه، اعضاي كميسيون تلفيق و نمايندگان درباره لايحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: دولت و مجلس قواي يك نظام هستند و هدف مشترك همه ما كمك به مردم است. با حسن نظر مي‌توانيم همه مسائل را حل كنيم. بر اساس توصيه و نگاه واقع‌بينانه مقام معظم رهبري، در خصوص مصوبه يارانه معيشتي مجلس جلسات و تعاملاتي با مجلس و آقاي قاليباف داشتيم و توافق كرديم تا هم مصوبه مجلس اجرايي شود و هم به معيشت كساني كه در اثر كرونا دچار خسران شده بودند؛ كمك شود. اين تجربه، توافق خوبي بود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به اينكه از سي سالگي در جريان بررسي لوايح بودجه سنواتي و لوايح برنامه‌هاي پنج ساله بوده، ادامه داد: در تمامي اين سالها انتقاد به لوايح بودجه از ناحيه مجلس را شاهد بوده‌ام. منبع درآمد دولت از سه محل «نفت»؛ «ماليات» و «فروش اوراق» تامين مي‌شود. در اين باره ما پيشنهاداتمان را بر اساس دلايل متقني در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه داده‌ايم. اگر فرصتي باشد تا بجاي رسانه‌ها در جلسات صميمانه نمايندگان مجلس حرف‌هاي ما را به صورت رو در رو و چهره به چهره بشنوند؛ مي‌توانيم اين موارد را تشريح كنيم. اميدوارم كه توصيه مقام معظم رهبري كه در جلسه شوراي عالي اقتصادي سران قوا نيز بر اين امر تاكيد داشتند؛ سرلوحه و الگوي عمل قرار گيرد.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اينكه در سال پاياني عمر اين دولت و سال آغازين مجلس به خاطر مردم و جلوگيري از سوء استفاده دشمن؛ همكاري ميان دو قوه با رعايت موازين اخلاقي تداوم يابد؛ افزود: تفاوت ما با ديگر كشورها و با نظام پيشين، در اسلام مدار بودن اين نظام است. با رويكرد اسلامي و مذاكره از موضع صادقانه و به دور از اتهام زني حتما مسائل را در داخل خودمان مي‎توانيم مرتفع كنيم.

نوبخت در پاسخ به سوالي درباره تلاش‌هاي دولت براي ارتقاي توان خريد مردم و افزايش حقوق‌ها گفت: در اسفندماه سال گذشته براي جبران كاهش قدرت خريد كارمندان دولت بر اساس حكم قانوني، ۵۰ درصد به حقوق آنان اضافه شد و در فروردين ۱۳۹۹ نيز ۱۵ درصد به حقوق آنها افزوده شد. چون اين موضوع با طرح رتبه بندي فرهنگيان، تلاقي پيدا كرده بود؛ اين موضوع را هم مرتفع كرديم تا مشكل فرهنگيان عزيز نيز حل شود. با توجه به فاصله حقوق شاغلان و بازنشستگان از اول مهر، همسان سازي حقوق بازنشستگان نيز انجام شده است. حقوق و فوق العاده شغل پرستاران و كادر درماني نيز افزايش يافت و با توجه به بار مالي اي كه اين افزايش داشت، اما از محل ۳۱ هزار ميليارد تومان صرفه جويي صورت گرفته در دولت؛ اين موارد پرداخت شد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در مورد اعتبار اختصاص داده شده به وزارت بهداشت و درمان در لايحه بودجه ۱۴۰۰ نيز اظهار داشت: بودجه وزارت بهداشت و درمان ۱۵۳ درصد افزايش يافته در حاليكه بودجه، در بخش‌هاي ديگر بين ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد يافته است. همچنين مجوز استخدام ۳۰ هزار نيروي جديد در بخش بهداشت و درمان صادر شده است. قبلا نيز با استخدام ۲۳ هزار نيرو براي اين بخش موافقت كرده بوديم. منابع مالي براي جذب و پرداخت حقوق اين عزيزان نيز در لايحه بودجه ۱۴۰۰ ديده شده است.

نوبخت با اشاره به سوء استفاده دشمنان و رسانه‌هاي برون مرزي از برخي سخنان وي در مورد محدوديت هايي كه تحريم‌ها براي مردم ايجاد كرده است گفت: برخلاف تصور آنان كه مي‌پندارند كشور زمين‌گير شده است و تلاش مي‌كنند آستانه تحمل مردم پايين بيايد؛ ما نبايد اجازه دهيم آستانه تحمل بازنشستگان، پرستاران و معلمان پايين بيايد و با ايجاد رفاه هر چند اندك براي مردم و ايجاد كارهاي عمراني، پرچم مقدس جمهوري اسلامي را در اهتزاز درآوريم و چرخه اقتصادي كشور را بچرخانيم .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احسان

    من یک راننده تاکسی هستم ومستاجرم با ۲ تا بچه خودم دارم بیمه پرداخت میکنم وفعلا هنوز حقوقی دریافت نمی کنم چرا برای ما نه وام ۱میلیونی واریز شد ونه یارانه صد هزار تومنی آخه این انصاف من که هنوز حقوق نمیگیرم

  • ناشناس

    حقوق اداری آموزش وپرورش رو کجا درست کردی ،با این گرونی ها خودتم این حقوق کم رو دریافت کن ببینیم میتونی زندگی کنی

  • ناشناس

    در اسفندماه سال گذشته برای جبران کاهش قدرت خرید کارمندان دولت بر اساس حکم قانونی، ۵۰ درصد به حقوق آنان اضافه شد و در فروردین ۱۳۹۹ نیز ۱۵ درصد به حقوق آنها ……….. همه اش دروغ و فریب مردم نوبخت چرا جمع می بندی کچا 15 درصد 50 درصد به من قراردادی با 25 سال سابقه اضافه کرد جزئ همون 15 درصد بادریافتی در این تورم وحشنت ناک باافزایش کالاتا مرز واویلا خداازت نگذره همش دروغ میگی من و امثال من کارمند قراردادی چه کناهی کردیم نه فوق العاده ای نه سختی کاری نه اضافه کار درستی حداقل حقوق همیشه تهش بما می رسه یادت باشه مردم باش بگور از عده خاصی اضافه شده .امثالم که 25 درصد بارازما بهترونه حتما حقوق من میشه بعد این سابقه تازه دریافیتیامثالم سال بسال قربون پارسال .

  • ناشناس

    درخصوص افزایش ناچیز حقوق نیروهای قراردای مجموعه وزارت جهاد ( سازمان جهاد وسازمان جنگلها .و ……( موضوع افزایش 50 درصدی ماده 10 قانون خدمات به اضافه 15 درصد افزایش سالیانه ) مکاتبه ای از طرف معاونت برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی برای حضرات ارسال شد که در جواب فرمودند که چون تصمیم جناب نوبخت و انصاری بر افزایش من دراوردی 80 درصد پیمانی همتراز براقرارداید ها تعیین شده و وحی امکان تغییر وجود ندارد همان مبلغ ناچیز براشون کافیه و اقدامات این اقابیون همیشه با تبعیض همراه بود و کسی جلودارشان نیست و همیشه ام برا خوراک رسانه ای کلی گویی می کنند .