کد مطلب: ۳۳۱۹۴۴

مقاصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران مشخص شدند

مقاصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران مشخص شدند

عضو هیات‌مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ۶ کشور عراق، عمان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان به‌عنوان کشورهای هدف صادرات برق تولیدی تجدیدپذیرها تعیین شدند.

عضو هیات‌مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ۶ کشور عراق، عمان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان به‌عنوان کشورهای هدف صادرات برق تولیدی تجدیدپذیرها تعیین شده‌اند و مذاکراتی با این کشورها آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدمحمدجواد موسوی عضو هیات‌مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بستر انتقال و ترانزیت برق صادراتی تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر ایران کلید خورده و جلسات و مذاکرات متعددی در این خصوص داشته‌ایم.

وی افزود: 6 کشور عراق، عمان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان به‌عنوان کشورهای هدف صادرات برق تولیدی تجدیدپذیرها تعیین شده‌اند و مذاکراتی با این کشورها آغاز شده است.

موسوی با بیان اینکه «نیاز کشورهای منطقه به برق و بسترهای مناسب توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش و صادرات برق تولیدی را بسیار توجیه‌پذیر کرده است»، گفت: در حال حاضر 650 مگاوات ظرفیت نصب‌شده تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور داریم که این رقم در سال 98 به 1000 مگاوات خواهد رسید و می‌توانیم از این محل، 20 تا 25 درصد کسری برق کشور را تامین کنیم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری شده تا سال 1401 ظرفیت نصب‌شده تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به 5 هزار مگاوات برسد و با توجه به اینکه ما به‌طور متوسط در طول سال 300 روز آفتابی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و مناطق بادخیز با ظرفیت مناسب برای توسعه نیروگاه‌های بادی داریم، می‌توان این هدف‌گذاری را با جذب سرمایه، محقق کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.