کد مطلب: ۴۶۲۷۷۴

‎⁨مقایسه سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا و میل چیمپ⁩

‎⁨مقایسه سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا و میل چیمپ⁩

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی دیجیتال است. سرویس‌های خارجی متنوعی مانند میل چیمپ، میلر لایت، سندینبلو و … مورد استفاده بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی نیز قرار گرفته‌اند. اما در سال‌های اخیر شرکت‌های ایرانی نیز اقدام به ارائه سرویس ایمیل مارکتینگ کرده‌اند.

ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی دیجیتال است. امروزه بیش از ۳ میلیارد نفر یعنی بیش از دو سوم جمعیت جهان به طور روزانه از ایمیل استفاده می‌کنند. به همین خاطر کسب‌وکارها به خوبی فهمیده‌اند که نباید از پتانسیل و امکانات بازاریابی ایمیلی غافل شوند. ایمیل مارکتینگ می‌تواند نرخ تبدیل مشتریان را تا ۵ برابر افزایش دهد و در سایت‌های فروشگاهی نرخ تکمیل و نهایی کردن سبد خرید را بیش از ۶۰ درصد افزایش دهد. از مزایای اصلی ایمیل مارکتینگ می‌توان به مواردی مانند قیمت مناسب و به‌صرفه، نرخ بازگشت هزینه تبلیغات بالا، دسترسی به مشتریان به صورت مستقیم و تاثیرگذاری سریع این روش اشاره کرد.

امروزه شرکت‌های متنوع و معتبری در جهان خدمات ایمیل مارکتینگ را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند. سرویس‌های خارجی متنوعی مانند میل چیمپ، میلر لایت، سندینبلو و … مورد استفاده بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی نیز قرار گرفته‌اند. اما در سال‌های اخیر شرکت‌های ایرانی نیز اقدام به ارائه سرویس ایمیل مارکتینگ کرده‌اند. این اقدام به‌خصوص از این جهت حائز اهمیت است که برخی از سرویس‌های خارجی که در ایران محبوبیت بسیاری نیز کسب کرده‌ بودند، در پی تحریم‌ آی‌پی ایران مشکلاتی برای کسب‌وکارهای ایرانی ایجاد کردند و سیستم پرداخت ارزی آن‌ها نیز همواره برای این کسب‌وکارها با موانع و مشکلاتی بوده است.

در این مقاله بنا داریم سرویس میل چیمپ و سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی نجوا را بررسی و مقایسه کنیم.

میل چیمپ در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرده و در حال حاضر به یکی از سرویس‌های شناخته‌شده ایمیل مارکتینگ در ایران و جهان تبدیل شده است.

سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا به تازگی آغاز به کار کرده اما به خاطر موفقیت سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا در سال‌های گذشته با اقبال قابل توجهی روبرو شده است.

در ادامه این دو سرویس را از لحاظ خدمات، امکانات و ویژگی‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • طراحی و ساخت ایمیل
  • قیمت و پرداخت

طراحی و ساخت ایمیل

ساخت، طراحی و سفارشی‌سازی ایمیل می‌تواند یکی از دشوارترین بخش‌های ایمیل مارکتینگ باشد. یک ویژگی سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب، آسان کردن این مرحله و برداشتن این بار از دوش کاربر است.

پنل ایمیل مارکتینگ نجوا، ادیتور حرفه‌ای Drag & Drop را در اختیار شما قرار می‌دهد که به وسیله آن می‌توانید محتوای ایمیل را به سادگی و با کشیدن تصاویر در قالب بیندازید، بلاک‌های متعدد و متنوع بسازید و متن ایمیل را ادیت کنید. به‌علاوه می‌توانید کد HTML مدنظر خود را مستقیم وارد کنید.

پنل کاربری نجوا هم‌چنین قالب‌های آماده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با ایجاد تغییرات آن‌ها را به قالب مورد نظر خود تبدیل کنید. خودتان نیز می‌توانید قالب‌هایی را که طراحی و ارسال کرده‌اید، ذخیره کنید و مجددا مورد استفاده قرار دهید.

در مرحله بعدی نیز می‌توانید ببینید ایمیل ریسپانسیو شما در هر دستگاه یا سرویس ایمیلی به چه شکلی نمایش داده می‌شود و به این وسیله اطمینان حاصل کنید تمام مخاطبین پیام شما را به شکل درست دریافت می‌کنند. این امکانات در تمام پلن‌های سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا در دسترس است.

در سوی دیگر، میل چیمپ نیز پروسه ساده‌ای برای ساختن ایمیل‌ها ایجاد کرده و شما می‌توانید از میان قالب‌های آماده و از پیش‌ساخته انتخاب کنید و با اعمال تغییر آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. این روش می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند اما به اندازه نجوا قابل سفارشی‌ شدن نیست و دست شما را برای طراحی قالب و تغییر بلاک‌ها باز نمی‌گذارد. البته در میل چیمپ نیز امکان اضافه کردن قالب سفارشی به شکل کد وجود دارد.

البته با سرویس رایگان میل چیمپ تنها به قالب‌های اصلی دسترسی خواهید داشت و برای استفاده از تمام قالب‌ها لازم است از پلن‌های پولی استفاده کنید.

مدیریت لیست‌ها و رشد مخاطبین

لیست ایمیل شما یک دارایی ارزشمند کسب‌وکار شماست و لازم است سرویس ایمیل مارکتینگ، امکان مدیریت و گسترش این لیست را فراهم کند.

در بخش مدیریت مخاطبین ایمیل مارکتینگ نجوا شما می‌توانید مخاطبین را در قالب یک فایل CSV یا TXT اضافه کنید یا به صورت دستی آن‌ها را به لیست بیفزایید. هم‌چنین می‌توانید به سادگی و با استفاده از فیلترهای شخصی‌سازی شده مخاطبین را بخش‌بندی کنید و به اصطلاح سگمنت ایجاد کنید یا مخاطبین را در لیست‌های جداگانه قرار دهید. به‌علاوه می‌توانید فیلدهای دلخواه خود را به پروفایل مخاطبین اضافه کنید تا امکان بیشتری برای فیلتر کردن یا سازماندهی کردن مخاطبان داشته باشید.

222222

به‌وسیله فرم‌های عضوگیری که به سادگی به وب‌سایت شما اضافه می‌شوند، امکان توسعه و رشد دادن لیست مخاطبین نیز در این پنل پیش‌بینی شده است.

مدیریت مخاطبین در میل چیمپ مدل متفاوتی دارد. این پلتفرم یک سیستم CRM با پروفایل‌ مخاطب، تگ‌ها سگمنت‌ها ارائه می‌کند اما تعداد مخاطبین بسته به پنل انتخابی شما محدودیت‌هایی دارد. هم‌چنین به جای تقسیم مخاطبین به لیست‌های جداگانه، از تگ‌ها و سگمنت‌ها برای سازمان دادن اعضا و هدفمندسازی ارسال استفاده می‌کنید.

میل چیمپ نیز مانند سرویس نجوا امکان افزایش مخاطبین به وسیله فرم‌های عضویت پاپ‌آپ روی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی را برای شما فراهم می‌کند.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

نجوا اتوماسیون ایمیل مارکتینگ را از طریق ابزارهایی مانند ایمیل‌های ترنزکشنال و فلوهای شخصی‌سازی شده برای شما فراهم کرده است. ایمیل‌های ترنزکشنال ایمیل‌هایی هستند که در واکنش به رفتاری که کاربر انجام داده برای او ارسال می‌شوند. مانند تایید ثبت نام، تایید ثبت سفارش، رسید خرید و … . نجوا مجموعه‌ای از قالب‌های ایمیلی مختص ایمیل‌های ترنزکشنال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در تمام پلن‌های این سرویس قابل استفاده است.

333333

میل چیمپ نیز از امکان مارکتینگ اتومیشن پشتیبانی می‌کند. از طریق این پلتفرم می‌توانید به سادگی پیام‌های اتوماتیک یک مرحله‌ای مانند خوش‌آمدگویی، تبریک تولد و … ارسال کنید یا پیام‌های خودکار چندمرحله‌ای طراحی کنید.

پشتیبانی مشتریان و عملیات پرداخت

یکی از ویژگی‌های بارز ایمیل مارکتینگ نجوا سیستم پشتیبانی فنی و بازاریابی آن است که پیشتر در سرویس پوش نوتیفیکیشن نیز برای کاربران در دسترس بوده است. به‌علاوه استفاده از سرویس‌های ایرانی با پشتیبانی قوی مزایایی همچون آشنایی با بازار ایران و ابزارهای مناسب این بازار در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد که می‌تواند به بهبود کمپین‌های ایمیلی شما کمک شایان توجهی کند.

از سوی دیگر پرداخت ریالی و قیمت‌های به‌صرفه‌تر از مزیت‌های سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی نسبت به گزینه‌های خارجی است.

سیستم قیمت‌گذاری نجوا بر مبنای تعداد ایمیل ارسالی و بدون توجه به تعداد مخاطبین شماست. بنابراین می‌توانید اشتراک خود را با توجه به تعداد ایمیل ارسالی ماهانه خود انتخاب کنید.

سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا یک پلن رایگان نیز دارد که برای ماه اول استفاده ۳۰۰۰ ایمیل بدون محدودیت در تعداد مخاطبین در اختیار شما قرار می‌دهد که در طول آن به تمام ابزارهای پنل دسترسی خواهید داشت.

اگر بخواهید از میل چیمپ استفاده کنید، در پلن رایگان ۳۰ روز پشتیبانی برای شما در نظر گرفته شده است. اما در صورتی که تمایل به پشتیبانی ۲۴/۷ داشته باشید، باید پلن خود را ارتقا دهید. بدیهی است که سیستم پشتیبانی تلفنی این سرویس برای کاربران ایرانی چندان کارایی نخواهد داشت و امکانات آن در مقایسه با سرویس‌های ایرانی همخوانی کمتری با کسب‌وکارهای ایرانی دارد.

میل‌ چیمپ مانند برخی دیگر از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ بر اساس تعداد مخاطبین خدمات‌ ارائه می‌کند و پلن‌های مختلف آن در چهار دسته‌بندی متناسب با قیمت و امکانات و پشتیبانی طراحی شده‌اند.

پلن رایگان میل چیمپ امکانات محدودی از سرویس را در اختیار شما قرار خواهد داد اما از طریق آن می‌توانید ۱۰ هزار ایمیل در ماه با محدودیت ۲ هزار مخاطب ارسال کنید.

متاسفانه میل چیمپ با تحریم کاربران ایرانی و مناسب نبودن برای دامنه ir مشکلاتی را برای کسب‌وکارهای ایرانی که از آن استفاده می‌کرده‌اند، ایجاد کرده است. در مقابل نجوا برای هیچ آی‌پی و دامنه‌ای چنین مانعی ایجاد نکرده و تلاش خود را بر رفع نیاز کسب‌وکارها قرار داده است.

در نهایت باید بگوییم سرویس میل چیمپ با توجه به CRM و ارائه پنل رایگان محدود توانسته به یک پلتفرم مارکتینگ کامل در سطح جهانی تبدیل شود. اما در صورتی که تمرکز را روی ایمیل مارکتینگ قرار دهیم و به امکانات طراحی، پشتیبانی و همگام‌سازی با وب‌سایت‌ها توجه کنیم، کار با نجوا و امکانات آن برای کسب‌وکارها ساده‌تر، کاراتر و به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.