کد مطلب: ۶۵۷۵۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تورم کدام کشور بیشتر از ایران است؟

تورم کدام کشور بیشتر از ایران است؟

نرخ تورم در ایران به مرز ۵۰ درصد هم رسیده و باعث شده ایران یکی از کشورهای دارای تورم بالا باشد. تورم کدام کشورها از ایران بیشتر است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتاق بازرگانی تهران گزارشی از وضعیت شاخص‌های اقتصادی منتشر کرده که نشان می‌دهد تورم ایران در مارس ۲۰۲۲ نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱ (اسفند ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل) ۳۴٫۷ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش در این بازه زمانی تورم دو کشور بیشتر از ایران بوده است. در این لیست ترکیه با تورم ۶۱٫۱ درصدی در صدر جدول قرار دارد. پس از ترکیه، رتبه دوم مربوط به آرژانتین است که نرخ تورم آن ۵۵٫۱ درصد است. ایران هم در رتبه سوم قرار گرفته است.

میزان تورم در کدام کشورها کمتر است؟ چین با تورم ۱٫۵ درصدی بهترین عملکرد را در این حوزه داشته. بعد از چین عربستان سعودی قرار دارد که تورم آن تنها دو درصد است. یعنی ۱۶ برابر کمتر از ایران!

اندوزی و، عراق و هند هم در انتهای لیست قرار گرفته و دارای تورم بین ۲ تا ۵ درصد هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تورم را تو ایران نمیشه معنی کرد، تو یک ساعت اجناس بیش از پانصد درصد گرون میشن در صورتی که درآمد مردم در 10 گذشته پانصد در صد افزایش نداشته، تورم را نمیدونین چطور محاسبه میکنن یا خیلی پر رو هستین، در صورتی که د ر ترکیه تو یه روز حقوق کارگر صد در صد افزایش داشت، ترکیه بیشترین رشد اقتصادی را تجربه میکنه، بهترین صنعت را داره، حقوق کارگر تو ترکیه بیش از پنج برابر ایران هستش، تازشم پرداخت میشه، تو ایران همونم پرداخت نمیکنه کارفرما و از زیرش در میره، حساب کتابتون مشکل داره، ایران ابر تورم را داره تجربه میکنه، و با اختلاف و اقتدار رتبه اول را به خودش اختصاص داده و حالا حالا هم کسی به گرد پاش نمیرسه

  • ناشناس

    با سلام .شما با چه رویی میگید تورم فلان کشورها بیشتر از ما هستش .خوب بایدم باشه اقا این کشورها هیچ منابع زیر زمینی ندارند وبیشتر مصرف کننده هستند .حالا چرا ما با این همه منابع زیر زمینی اینقدر تورن داریم چرا عربستان کو کشورهایی دیگه که فقط یک نفت دارند اصلا تورم ندارند

  • ناشناس

    شما فقط دنبال مقایسه کردن خودتون تو شرایط بد با بقیه کشورها باشید چون اصلا تو ایران هیچ گونه رفاه و خوشبختی و شرایط خوب برای مقایسه وجود ندارد.

  • ناشناس

    خود ایران 😂😂😂

  • سید دانیال

    البته بگید که نفت گاز معادن هم ندارن بدبختا

  • ناشناس

    اها منطقیه خیلی منطقیه 34.7 درصد؟ سالی100 الی150 درصد تورم داریم

  • ناشناس

    واقعا خجالت داره
    بابا خجالت بکشید برای مقایسه ایران با کشورهای دیگه
    اصلا ایران قابل مقایسه با هیچ کشور دیگر نیست
    وجب به وجب خاک ایران معادن مخازن نفت و گاز و جلگه های حاصلخیز باید از نظر ثروت و رفاهیات حرف اول منطقه رو بزنه ولی متاسفانه مردم و ملت درمانده باید سرشون تو سطل زباله های شهر باشه و حسرت کشورهای خلیج رو داشته باشیم

  • ناشناس

    ما رکورد زدیم 😁ماااا رکورد زدیم👍

  • مهیار

    لیست کشورها ناقص هست
    کشورهای زیر تورم بیشتر از ایران دارنونزوئلا ۲۲۲ درصد
    سودان ۲۶۰
    لبنان ۲۰۶
    سوریه ۱۳۹
    زیمبابوه ۹۶.۴
    سورینام ۶۱.۵ درصد
    اتیوپی ۳۶.۶

  • ناشناس

    تورم ۵۰ درصدی در ایران دروغ محض است ولی. قیمت بسیاری از کالاهای اساسی و دارو و همچنین بسیاری از کالاهای دیگر حتی برخی خدمات از سال گذشته بیش از ۴ یا ۵ برابر شده است تورم ۵۰ درصدی فقط مربوط به تورم دولت یا بخش دولتی است. تورم در ایران بسیار بالاتر از ترکیه هست.