کد مطلب: ۵۱۸۶۲۵

ممنوعیت خروج مرغ زنده از خراسان رضوی

ممنوعیت خروج مرغ زنده از خراسان رضوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی به تصمیمات اتخاذ شده در کمیته تنظیم بازار استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد تعزیرات حکومتی و تصویب کمیته تنظیم بازار استان در حضور استاندار، خروج مرغ زنده از استان ممنوع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدنی روز گذشته در نشستی خبری افزود: این تصمیم بر بازار و قیمت مرغ تاثیر مثبت خواهد گذاشت. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تاکید بر این که وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی است، گفت: امسال بالغ ‌بر ۴۰ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان ثبت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته است، میزان پرونده‌هایی که در این شعب رسیدگی شده بیش از ۴۱ هزار پرونده است که بخشی از آن‌ مربوط به سال های گذشته بوده است، همچنین برای بیش از ۳۰ هزار پرونده، رأی محکومیت صادرشده است.

وی افزود: در طرح نظارت نوروزی که از ۱۴ اسفند آغاز می شود، رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌های تخلفات خارج از نوبت انجام خواهد شد. وی با بیان این که کشور از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرارگرفته است، اظهار کرد: بالاخره کمبودهایی هست، ایرادهایی هم به ما وارد است اما همیشه باید در جامعه امید و آرامش تزریق شود، گاه خبری منعکس می‌شود که خودش در جامعه التهاب ایجاد می‌کند، مثلا در بحث قطعه‌بندی مرغ، آقایی مصاحبه‌ای انجام داد که این خودش بازار را ملتهب‌تر می‌کند.

در بخشی از این نشست، مدنی در پاسخ به سوال «خراسان رضوی» درباره عملکرد تعزیرات حکومتی در کنترل بازار و بازدارندگی برخوردهای تعزیراتی اظهار کرد: بخشی مربوط به گرانی است، بخشی هم گران‌فروشی می‌شود که قبول داریم اما نباید از بنده بپرسید، بروید از کسانی که متولی نظارت هستند هم بپرسید، بعد هم بنده درباره کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها توضیح خواهم داد. در حوزه مرغ الان نقش تعزیرات حکومتی به‌طور نسبی تاثیرگذار بوده است. در حوزه نان نیز همین‌طور است.

خبرنگار ما با اشاره به وضعیت صف خرید مرغ، اختلاف قیمت کالاها با نرخ‌های مصوب و وضعیت توزیع نهاده دامی در سامانه بازارگاه از بازدارنده نبودن برخوردها در بازار سوال کرد که مدنی در پاسخ گفت: در این‌باره مسئولان مربوط باید پاسخ بدهند اما ما هم نمی‌توانیم فراتر از قانون برخورد کنیم، آن چه را قانون برای ما مشخص کرده انجام می‌دهیم، قبل از ما هم دستگاه‌هایی هستند که باید پاسخ گو باشند اما وسع ما همین‌قدر است، اگر راهکاری دارید که بهتر از این عمل شود بگویید، وسع تعزیرات حکومتی همین‌قدر است.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.