کد مطلب: ۶۰۷۳۵۳

حذف یارانه وسایل پیشگیری/ خرید لوازم پیشگیری ممنوع شد؟

حذف یارانه وسایل پیشگیری/ خرید لوازم پیشگیری ممنوع شد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس گفته در شرایطی قرار گرفتیم که جمعیت کشور کم است. چرا باید وسایل پیشگیری را با یارانه به مردم بدهیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قانون جوانی جمعیت، عرضه وسایل جلوگیری از بارداری در خانه‌های بهداشت متوقف شده است. حالا نماینده مردم قزوین گفته وسایل پیشگیری هم در دسترس است و هم قابل تهیه است. فقط رایگان نیست.

فاطمه محمد بیگی اعلام کرده در شرایطی که جمعیت کشور کم است چرا باید وسایل جلوگیری از بارداری را با یارانه به مردم بدهیم؟

این نماینده مجلس درباره شائبه ایجاد محدودیت در تهیه وسایل پیشگیری از بارداری گفته: محدودیت یا حذفی قرار نیست در وسایل پیشگیری اتفاق بیفتد، دارو و لوازم پیشگیری در دسترس مردم است. در سی سال گذشته در راستای قانون تنظیم خانواده از دهه ۶۰ تا ۹۰ لوازم پیشگیری به صورت رایگان و با سوبسید و یارانه دولت به مردم داده میشد، اکنون یارانه این وسایل برداشته شده است.

او تاکید کرده که کشور در مرز مواجه با یک بحران بزرگ در حوزه جمعیت قرار دارد لذا باید این سوبسیدها یا بودجه مد نظر به سمت حمایت از سلامت مادر و کودک یا درمان ناباروری هدایت شود نه وسایل پیشگیری از بارداری.

همچنین نماینده قزوین تاکید کرده: اگر شما متن این قانون را بخوانید خواهید دید غربالگری دوران بارداری نه تنها حذف نیست بلکه به روز و علمی و دقیق و مطابق با اسناد علمی منطبق بر فضای علمی دنیا شده و بنابراین این ادعا که برخی در خصوص حذف آن مطرح می کنند، اشتباه است. در ماده ۵۳ قانون جوانی جمعیت در موضوع غربالگری شفاف و کامل اشاره شده است.

اما به گفته این نماینده در قانون جوانی جمعیت، غربالگری را از حالت اجبار خارج کرده‌ایم و به صورت اختیاری و برای مادرانی که پزشک آنها تشخیص می‌دهد انجام خواهد شد. در مواردی که لازم به غربالگری است، اجرا خواهد شد. نظارت بر نحوه انجام این موضوع و کاهش خطاهای آزمایشگاهی در این موضوع طبق مسائل علمی و مطابق با استانداردهای علمی در کشور اجرا خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    خوب با این کارشان فقط باعث سقط جنین بیشتری میشه

  • ناشناس

    یه زن میاد علیه زنها حرف میزنه اینو کجای دلم بذارم.

  • ناشناس

    خب باشه اون یارانه ای ک حذفش کردین رو بزارید برا زنان از زمانیک باردار میشن تا بچه بدنیا میاد و هزبنهای سونوگرافی و دارو و دکتر متخصص رو رایگان کنید و پوشک و پوشاک رو ارزون کنید هر روز ی ماده ی غذایی رو از سفرمون کم نکنید و جیبمونو خالی نکنید و اجارهای خونها رو چند برابر نکنید و حقوق کارگرا رو بالا ببرید و بیمه خاصی رایگان در اختیار زنان خانه دار بزارید ک همه جا بطور جدی بپذیرنش ن مثل خدمات درمانیا ک بود و نبودشون یکیه. بر منکرش لعنت اگ بچه نیارم

  • ناشناس

    واقعا خندم میگیره که دولت مشگلات مسایل مملکتو حل کرده وفقط فرزندان اوری مونده خخخخخ خیلی جک قشنگی بود

  • ناشناس

    خاک

  • بنده شرمنده زن وبچه

    بخدا من که بازنشسته 4 میلیون حقوق بگیرم و 4 بچه دارم 2تا بیرون کردم و2تای بقیه را اصلان توان بیرون کردنشان را تدارم و اشتباه بزرگم 4 بجه بوده 1 الی 2 بچه هم زیاده / شرلیط را ایجاد کنید تا مردم بچه داشته باشند

  • ناشناس

    نه دولت خیلی زیادفرزندآوری راحمایت می‌کند.هزینه پوشاک بماند تاهزینه های پزشکی بااین گرانی مردم دلشون به چه خوش کنن

  • ناشناس

    شما فعلا همون تعداد ایرانی رو رسیدگی کنید نمیخاد جمعیت زیاد کنید دوم اینکه بهانه جمعیت نیاورید بگید میخواهیم جنس چند برابر بفروشیم .تمام این حرفها بهانه است

  • ناشناس

    با این وضع مملکت وتورم وگرانی یه نفر هستم موندم دست خودم با این همه مشکلات وگرفتاریهای زندگی که دارم کدوم ازدواج کدوم بچه وتشکیل خانواده آخه؟

  • ناشناس

    طبق معمول این ب گفته خودشون بحران رو میخوان ب زور حل کنن،اگه راست میگین شرایط رو اماده کنین نیازی ب زور و اجبارم نیس ،اینجوری فقط بارداری ناخواسته زیاد میشه ک هم واسه مادر بده و هم امار سقط زیاد میشه،شاید یه مادر مث من قندخون داشته باشه و دیگه بچه دوم براش ضررداشته باشه