کد مطلب: ۲۵۱۹۳۰

ممنوعیت صادرات پنج محصول کشاورزی به عراق

ممنوعیت صادرات پنج محصول کشاورزی به عراق

یک مقام مسئول گفت: عراق صادرات پنج محصول ایرانی همچون سیب‌زمینی، هندوانه، خربزه، فلفل و کدو را به دلایل نامعلومی ممنوع اعلام کرده است.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباه آخرین دلایل ممنوعیت صادرات پنج قلم محصول کشاورزی به عراق اظهار کرد: طی دو ماه گذشته، عراق تعرفه صادرات محصولات کشاورزی را 25 درصد افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی عراق صادرات پنج محصول ایرانی همچون سیب‌زمینی، هندوانه، خربزه، فلفل و کدو را به دلایل نامعلومی ممنوع اعلام کرده است.

نورانی با بیان ایتکه در طول سال‌های گذشته، عراق به دلخواه اقدام به افزایش تعرفه و ممنوعیت صادرات محصولات ایرانی کرده است، افزود: صادرکنندگان ایرانی نباید امیدی به بازار عراق داشته باشند.

به گفته وی هم‌اکنون مراودات تجاری ما با دیگر کشورها یک سویه است و از آن جا که حمایت از صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری فراوانی برای کشور در بر دارد؛ بنابراین امضای پروتکل‌های دوجانبه تجارت امری ضروری است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان گفت: در شرایط کنونی بسیاری از کشورها نیاز مبرم به محصولات ایرانی دارند بنابراین باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم به فکر صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.