کد مطلب: ۱۹۶۶۱۱

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر خبر داد.

حسن عبدالملکی گفت: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در بهبود شاخص‌های عملکردی بخش حمل‌ونقل به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و برای­ تقویت نوسازی ناوگان و همچنین با توجه به تصویب قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان فرسوده باری در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالملکی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال ۹۷ صدور بارنامه برای ناوگان باری ۵۰ سال و بالاتر ممنوع است، تصریح کرد: ناوگان فوق سنگین با وزن ناخالص (وزن وسیله نقلیه +وزن کالا)، بالای ۹۶ تن در حال حاضر از این امر مستثنی است.

عبدالملکی افزود: درحال حاضر سازمان ­با استفاده از ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور ۱۳۹۴و با همکاری وزارت نفت برای نوسازی ناوگان فرسوده باری حمل ونقل جاده‌ای اقدام کرده­ است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: مالکان ناوگان مشمول می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی‌های شرکت‌های تأمین‌کننده ناوگان باری مراجعه کنند.

وی گفت:­حداکثر تسهیلات پرداختی ۸۰درصد قیمت خودرو و تا سقف ۳۲۰میلیون تومان است­­ و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی ۵ تا ۷ سال (عمدتا ۵ سال) و درج سود تسهیلات (سهم متقاضی) در حال حاضر ۹ درصد است.

منبع: وزارت راه‌وشهرسازی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.