کد مطلب: ۷۱۵۲۲۳

کدام قطعات خودرو دیگر وارد نمی‌شوند؟

کدام قطعات خودرو دیگر وارد نمی‌شوند؟

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت:‌ ما انتظار داریم قطعات خودروهایی که در داخل ساخته می‌شوند وارد نشوند، بالاخص اگر این قطعات را شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در صنعت خودروی کشور، اظهار داشت: اقداماتی که در این حوزه آغاز شده و آینده‌نگری‌های انجام شده درخصوص خودروهای برقی، هیبریدی، خودران، خودروهای متصل و دیجیتالی کردن فرآیندها، روندی است که دنیا در حال حرکت به سوی آن است و ما نیز نمی‌توانیم از این غافله عقب بمانیم.

به نقل از ایرنا، وی گفت: در این شرایط یک راه این است که صبر کنیم تا فناوری از خارج از کشور برایمان بیاید که به دلیل شرایط خاص سیاسی کشور و کم‌رنگ شدن ارتباطات بین‌المللی دور از ذهن خواهد بود.

این مقام صنفی افزود: چاره دیگر این است که در این شرایط دست بر زانوی خود گذاشته و بلند شویم؛ به عبارتی از توان و قابلیت‌های خودمان استفاده کنیم که خوشبختانه از پتانسیل‌های لازم در این زمینه برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی در کشور وجود دارند که قادر به تامین نیازها، آپشن‌ها و امکانات روز خودرویی جهان برای تولیدات داخلی هستند و فقط باید از آنها حمایت شده و کار به آنها سپرده شود.

نجفی‌منش تصریح‌کرد: در عین حال انتظار می‌رود وقتی در حوزه‌ای دانش‌بنیان‌ها حضور یافته و داخلی‌سازی اتفاق افتاد، دیگر به‌دنبال واردات آن اجزا و قطعات نرویم؛ مساله‌ای که متاسفانه شاهد آن هستیم و با وجود داخلی‌سازی برخی قطعات، تیراژ بالا و تاییدیه کیفیت آنها، اما باز هم از خارج کشور وارد می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته (۲۵ و ۲۶ مهرماه) رویداد فناورانه خودروهای آینده ۲ با حضور شرکت‌های خودروساز، قطعه ساز، جامعه دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در محل شرکت سایپا برگزار شد.

در جریان این رویداد، «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به برنامه تحولی که برای خودروسازی آغاز شده، برای خودروهای برقی باید حتما به سمت طراحی و نه مونتاژ برویم و در همین زمینه باید به رفع ضعف‌هایمان در مسیر الکترونیک و همچنین تشکیل قطعه‌سازان درجه یک الکترونیکی بپردازیم.

در این مراسم چهار تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های راه‌اندازی مرکز ملی توسعه توسعه فناوری باتری‌های لیتیم، ایجاد مرکز مشترک نوآوری صنایع پیشرفته خودرویی، ارتقای سطح همکاری خودروهای متصل و توسعه زیرساخت‌ها، مراکز تست و آزمون خودرو بین وزارت صمت، ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.