کد مطلب: ۲۰۱۷۷۶

ممنوعیت واردات گوشت مرغ از ایران در افغانستان

ممنوعیت واردات گوشت مرغ از ایران در افغانستان

نیروهای امنیتی افغانستان ۲۵ تن گوشت مرغ را که از ایران به استان هرات قاچاق شده بود توقیف کردند.

یک مقام آگاه گفت، نیروهای امنیتی افغانستان روز سه‌شنبه 25 تن گوشت مرغ را که از ایران به استان هرات قاچاق شده بود توقیف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی فراماندار هرات گفت، راننده خودروی حامل حدود 2.3 میلیون افغانی گوشت قاچاق در شهر هرات بازداشت شده است.

جیلانی فرهاد گفت، این گوشت بر خلاف ممنوعیت اعلام شده از سوی دولت در زمینه واردات گوشت و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد خاک افغانستان شده است.

ضیا رحمان رحمانی، رئیس اتحادیه مرغداران هرات گفت، در حال حاضر 16 مرغداری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان قرنطینه شده‌اند. وی افزود، به دلیل شیوع این ویروس و کاهش شدید خرید مرغ، مرغداران زیان قابل توجهی را متحمل شده است. وی از دولت افغانستان خواست تا به مرغ داری‌های متضرر از این تحولات کمک کند.

عبدالصبور رحمانی، مدیر بخش کشاورزی و دام استان هرات گفت، تمام پرندگان آلوده به این ویروس به زودی جمع آوری خواهند شد. وی افزود، تنها سر بریدن مرغ‌ها در مناطق باز در هرات ممنوع شده و پرندگان باید به کشتارگاه‌ها برده شوند.

بر اساس گزارش‌ها در طی 3 هفته گذشته، ویروس آنفولانزای پرندگان از ایران به افغانستان سرایت کرده و واردات گوشت مرغ از ایران به افغانستان ممنوع شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.