کد مطلب: ۱۸۵۴۴۵

منابع شکلات جهان تا ۴۰ سال آینده به پایان می‌رسد

منابع شکلات جهان تا 40 سال آینده به پایان می‌رسد

متخصصان پیش‌بینی کرده‌اند که شکلات دنیا تا 40 سال آینده به اتمام خواهد رسید زیرا درختان کاکائو در چالش زنده ماندن در هوای گرم هستند.

درختان فقط می‌توانند در فاصله حدود 20 درجه شمالی و جنوبی خط استوا و در شرایط خاص مانند رطوبت بالا و باران فراوان رشد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اما بنا به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، افزایش 2.1 درجه سانتی‌گرادی دمای هوا طی 30 سال آینده که ناشی از گرمایش جهانی است، تهدیدی برای نابودی گیاهان و صنعت جهانی شکلات‌سازی به شمار می‌آید.

دانشمندان معتقدند با افزایش جیوه که موجب گرفتن آب بیشتری از خاک و گیاهان می‌شود، بعید است که میزان بارش‌ها به اندازه کافی و برای جبران رطوبت افزایش یابند.

این به این معنا است که برای محفوظ ماندن مناطق تولید کاکائو تا سال 2050، این مناطق باید هزاران کیلومتر به مناطق کوهستانی نزدیک شوند.

مقامات کشورهایی مانند ساحل عاج و غنا که تولید کننده بیش از نیمی از شکلات جهان هستند، با چالش‌های دشواری هم چون حفظ عرضه جهانی شکلات و یا حفظ اکوسیستم های در حال مرگ مواجه خواهند بود.

داگ هاوکینز از شرکت تحقیقاتی «هاردمن اگری بیزینس» (Hardman Agribusiness) گفت: به علت عدم تغییر روش‌های کشاورزی طی صدها سال گذشته، تولید کاکائو تحت فشار است.

وی افزود: برخلاف محصولات درختان دیگر که از توسعه روش‌های مدرن، گونه‌های با بازده بالا و تکنیک‌های مدیریت محصول برای تحقق پتانسیل ژنتیکی خود بهره‌مند شده‌اند، بیش از 90 درصد از محصول کاکائو جهان با استفاده از کشاورزی کوچک و در مزارع توسعه نیافته و با مواد کاشتی بهبود نیافته، تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی شاخص‌ها حاکی از آن است که در چند سال آینده سالیانه با کمبود صدهزار تنی کاکائو مواجه خواهیم بود.

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه منابع شکلات جهان تا سال 2020 با کاهش مواجه خواهد شد.

منبع: دیلی‌میل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.