کد مطلب: ۶۸۱۱۵۸

ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه

ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه

شورای‌ عالی مناطق آزاد تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک، یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه ایجاد خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شورای‌ عالی مناطق آزاد ضمن اشاره به محتوای توافقنامه منطقه آزاد بین اوراسیا و ایران تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک، یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه ایجاد خواهد شد.

به نقل از ایسنا ، آن‌طور که شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گزارش داده است،‌ در اواخر بهار امسال،‌ نواف - عضو مجلس دومای روسیه و نماینده ویژه پوتین، سرگئی میلوشکین - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه، الک ساو چنک‌و - نائب رییس دومای روسیه و هیات همراه در جلساتی متفاوت با سعید محمد -مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی- دیدار و بر گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه ایران و روسیه با تکیه بر ظرفیت های در مناطق آزاد ایران تاکید کرده بودند.

این در حالی است که اخیرا در گزارشی اعلام شد که ولادیمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافقنامه منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران امضا کرده است.

این توافقنامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران است و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) نزدیک است. در آن تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیرگمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف می‌شود.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک اتحادیه اقتصادی است که بیشتر اعضای آن کشورهای شمال منطقه اوراسیا در شرق اروپا هستند و آن‌طور که سعید محمد اعلام کرده است، ایجاد یک منطقه‌ آزاد مشترک بین ایران و روسیه از اهداف آتی دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.