کد مطلب: ۵۱۹۶۷۲

چرا کانادا، استرالیا و قبرس بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند؟

چرا کانادا، استرالیا و قبرس بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند؟

یکی از مهمترین دلایل انتخاب دانشجویان برای دانش‌اندوزی در کانادا کیفیت بالای آموزش در این کشور است. ۲۶ دانشگاه از کانادا در رتبه‌بندی دانشگاهی کیواس (QS) جزء برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

با شرایطی که دانشجویان به دلیل همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ متحمل شدند، فرصت تحصیل در خارج از کشور برای سال جدید می‌تواند انتخابی منطقی باشد. اما همچنان هم پیدا کردن کشوری که با شرایط تحصیل ایرانیان هماهنگ باشد، هنوز مورد سؤال است! اما برای تحقق بخشیدن به رویاهای شما، ما در مورد دلایل مهاجرت تحصیلی به کانادا، استرالیا و قبرس صحبت می‌کنیم.

چرا تحصیل در کانادا گزینه ایده‌آلی برای همۀ دانشجویان است؟

۱- برتری علمی: یکی از مهمترین دلایل انتخاب دانشجویان برای دانش‌اندوزی در کانادا کیفیت بالای آموزش در این کشور است. ۲۶ دانشگاه از کانادا در رتبه‌بندی دانشگاهی کیواس (QS) جزء برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

۲- فرصت‌های تحقیقاتی بی‌شمار: یکی از بزرگترین دلایل دانش‌اندوزی در کانادا، تمرکز زیاد این کشور بر تحقیق و توسعه است. دولت کانادا از تحقیقات در زمینه‌های پزشکی، علوم ارتباطات، کشاورزی، علوم محیطی و فنآوری پشتیبانی زیادی می‌کند.

۳- هزینه مناسب تحصیلی: هزینه تحصیل در کانادا وقتی با دانشگاه‌های ایالات متحده و انگلیس مقایسه می‌شود، ارزان‌تر است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود از بورسیه‌های تحصیلی و امکان کار پاره‌وقت بهره ببرند.

۴- تنوع فرهنگی: با اینکه کانادا کشوری چند فرهنگی است اما افراد رفتاری دوستانه، گرم و خوش برخورد دارند. در کانادا چیزی در حدود ۶۴۲۰۰۰ دانشجو بین‌المللی از سرتاسر جهان در حال تحصیل هستند:

۵- ایمنی و امنیت: کانادا هر ساله به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها در جهان شناخته می‌شود. تحصیل، کار و زندگی در کانادا در نهایت امنیت انجام می‌شود. همچنین، دانشجویان بین‌المللی از حقوق مشابه سایر کانادایی‌ها برخوردار هستند.

۶- فرصت‌های کاری: اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سه سال پس از اتمام تحصیلات در کانادا بمانند و کار کنند. به این صورت آنها می‌توانند کار در کانادا را تجربه کرده و بعدها برای اقامت دائم اقدام کنند.

چرا فرصت تحصیل در استرالیا را باید غنیمت شمارد؟

۱- تنوع دانشجویی: استرالیا از نظر تعداد دانشجویان بین‌المللی در بین پنج کشور برتر قرار دهد. طی چند سال گذشته حداقل ۲۰۰۰۰۰ دانشجوی خارجی وارد دانشگاه‌های مختلف کشور استرالیا شده‌اند.

۲- دانشگاه‌های معتبر: دانشگاه‌های استرالیا در زمینه‌های علمی مانند پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی، شیمی، زیست شناسی، جانورشناسی و حیات وحش، ریاضیات، فنآوری و مهندسی، جزء برترین‌های جهان هستند.

۳- اعطای بورسیه تحصیلی: هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا اختصاص پیدا می‌کند. اعطای بورسیه براساس معیارهای شایستگی و الزاماتی دیگر انجام می‌شود.

۴- کار در حین تحصیل: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به صورت نیمه‌وقت در حالی که ویزای دانشجویی دارند مشغول به کار شوند. دانشجویان مجاز هستند هر دو هفته ۴۰ ساعت در مشاغلی که فقط به مهارت‌های اساسی نیاز دارند کار کنند.

۵- هوای خارق العاده: بیشتر مناطق این کشور از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند و این یک امتیاز بالا برای تحصیل در استرالیا است. برای دانشجویان است. به استثنای بعضی از مناطق، آب و هوای استرالیا در طول سال معتدل و مطبوع است.

۶- فعالیت‌های تفریحی: برای دانشجویانی که از گشت و گذار در فضای باز لذت می‌برند، استرالیا کشوری هیجان انگیز است. بازدید از موزه‌ها، مراکز هنری، جزیره کانگوروها و غواصی و گشت و گذار در طبیعت، از جمله سرگرمی‌های محبوب این کشور هستند.

چرا تحصیل در قبرس متقاضیان زیادی دارد؟

۱- دانشگاه‌ها مجهز: از آنجا که دولت قبرس به بخش آموزش عالی این کشور اهمیت زیادی قائل است. دانشگاه‌های قبرس دارای تجهیزات کامل، فنآوری‌ها پیشرفته، کلاس‌های درس با طراحی مدرن، آزمایشگاه‌های علمی مجهز و موارد دیگر هستند.

۲- شرایط پذیرش آسان: دانشگاه‌های قبرس شرایط پذیرش کاملاً انعطاف پذیر و آسانی دارد. امکان گرفتن پذیرش بدون مدرک زبان و اخذ بورسیه تحصیلی از شرایط تحصیلی فوق‌العاده کشور قبرس است.

۳- امکان کار: قبرس یکی از کشورهایی است که دریافت ویزای دانشجویی از آن بسیار آسان است. به دلیل شرایط اقتصادی خوب، قبرس همچنین به دانشجویان بین‌المللی اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را می‌دهد.

۴- روش تدریس: یکی از دلایل اصلی تحصیل در قبرس ، سبک متفاوت تحصیل در این کشور است. سبک آموزش در دانشگاه‌های این کشور شامل سمینارها، سخنرانی‌ها، جلسات همزمان و ناهمزمان و فعالیت‌های مشترک است که به صورت دانشجو محور انجام می‌شود.

۵- امنیت بالا: میزان جرم و جنایت در قبرس بسیار پایین است. زندگی در این کشور دارای استانداردهای بالای زندگی و عدالت قانونی است. جای تعجب نیست که چرا قبرس تابستان‌ها میزبان تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان است!

۶- ثبات اقتصادی: شرایط اقتصادی قبرس تنها در چند دهه پس از استقلال آن از انگلیس در سال ۱۹۶۰ به سرعت پیشرفت کرد. فارغ‌التحصیلان تقریباً ۳ ماه پس از اتمام دوره‌های تحصیلی خود در قبرس مشغول به کار می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و نحوه اخذ پذیرش از کشورهای کانادا، استرالیا و قبرس، با گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس حاصل فرمایید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.