کد مطلب: ۵۹۲۲۰۲

امروز آخرین مهلت ثبت نام پیش‌فروش ایران‌خودرو

یارانه جدید خرید خودرو / با ۷۲ میلیون صاحب خودرو ملی شوید!

یارانه جدید خرید خودرو / با ۷۲ میلیون صاحب خودرو ملی شوید!

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، تارا دستی،دنا پلاس توربو شارژ دستی، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، سورن پلاس و راناپلاس؛ قرار است همه این خودروها در پیش‌فروش ایران‌خودرو عرضه شوند و بر اساس قیمت‌های امروز این خودروها تا ۱۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به فروش خواهند رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نامه‌نگاری‌های مقامات مسئول رقم زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور تا ۴۵ هزار میلیارد تومان هم گزارش شده است. علت اصلی را خیلی از خودروسازان ارزان‌فروشی در بازار عنوان می‌کنند و چون وزیر صمت وعده ارزانی خودرو داده به نظر می‌رسد آنها همچنان مایل به عرضه خودروهای دولتی به بازار با قیمت ارزان‌تر هستند. در تجربه قبلی خودروسازان پایان این مسیر حمایت مالی خواستن از بانک مرکزی یا بودجه عمومی دولت است و به نظر می‌رسد ارزان‌فروشی نسبت به بازار در امروز همراه با وضعیتی است که در سال‌های آینده باید از بودجه عمومی یا منابع بانک مرکزی برای همین خودروسازان هزینه‌های صرف شود.

در همین حال امروز آخرین مهلت ثبت نام پیش‌فروش بزرگترین خودروساز دولتی است. این پیش‌فروش از پنجشنبه اخیر آغاز شده است.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، تارا دستی،دنا پلاس توربو شارژ دستی، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، سورن پلاس و راناپلاس؛ قرار است همه این خودروها در پیش‌فروش ایران‌خودرو عرضه شوند و بر اساس قیمت‌های امروز این خودروها تا ۱۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به فروش خواهند رسید.

ایران خودرو

در این طرح حداقل به ۷۲ میلیون تومان پول نقد نیاز است که با این پول می‌توان برای خرید رانا پلاس اقدام کرد.

در حال حاضر دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۷۵ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است و با خرید این خودرو در امروز خریدار ۱۹ درصد زیرقیمت بازار خودرو را خریده است.

در خودرو تارا دستی هم قیمت کارخانه ۲۸ درصد ارزان‌تر از بازار است که این اختلاف قیمت به ۸۲ میلیون تومان می‌رسد.

دنا پلاس توربو شارژ دستی ۴۷ درصد ارزان‌تر از بازار در حال حاضر قیمت خورده است و خریداران در واقع ۱۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار این خودرو را از کارخانه‌دار می‌خرند.

اما این یارانه‌ها همچنان ادامه دارد.

خودرو پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای در کارخانه با قیمتی معادل ۱۲۴ میلیون تومان(۵۷درصد) ارزان‌تر از بازار قیمت دارد.

سورن پلاس و راناپلاس نیز هرکدام به ترتیب ۸۲ میلیون و ۸۸ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار قیمت دارند که در واقع خریداران آنها به ترتیب ۴۰ و ۴۹ درصد ارزان‌تر از بازار خرید خواهند کرد. البته این قیمت‌ها برای امروز است و با توجه به تحویل یک سال دیگر هنوز معلوم نیست در زمان تحویل میزان اختلاف قیمت‌ها چقدر است.

جدول خودروهای پیش‌فروش ایران‌خودرو (قیمت به میلیون تومان)

نام خودرو قیمت در کارخانه قیمت در بازار اختلاف قیمت درصد اختلاف قیمت
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۳۹۰ ۴۶۵ ۷۵ ۱۹
تارا دستی ۲۹۰ ۳۷۲ ۸۲ ۲۸
دنا پلاس توربو شارژ دستی ۲۸۵ ۴۲۰ ۱۳۵ ۴۷
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ ۳۴۰ ۱۲۴ ۵۷
سورن پلاس ۲۰۴ ۲۸۶ ۸۲ ۴۰
راناپلاس ۱۸۰ ۲۶۸ ۸۸ ۴۹

جزئیات بیشتر را در گزارش «جدیدترین حراج ایران‌خودرو» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان باید خوشحال بشیم یا غمگین ؟!!!

  • سهراب

    چقدر بهتون میدن تا بگید یارانه؟؟؟؟
    همین ها قیمتشون تو کارخانه واقعی نیست و دارن دوبرابر سه برابر میدن به مردم اجازه واردات نمیدن و اگر بدن اینقدر گمرک میگیرن که مردم نتونن بیارن به زور دارن این ماشینهای درجه چهار و پنج و به مردم قالب میکنن حالا شما میگید یارانه!!؟؟

    • ناشناس

      دروغ و کلاهبرداری جدید

  • ناشناس

    بخدا این ماشین های داخلی اگه در یک نمایشگاه بین المللی عرضه کنند بشرطی که در کاپوت باز باشه مایع خنده و طنز بازدید کننده را جور میکنه
    بعد همین ماشین رو کارشناسان بین المللی قیمت گذاری کنند ببینید اگه بیش از سی یا چهل میلیون اگه قیمت کردند

  • ناشناس

    آخه چطور روتون میشه همچین خبری بزنی آخه این پولی پیش است که از مردم میگیرن و معلوم نیست کی صاحب ماشین شوند.

  • رحیم

    اصن باورم نمیشه که از برج ۸ سال ۹۹ دارم مینویسم که برنده بشم
    ولی با اینکه ۲۷ بار ثبتنام کردم و برنده متعجبم که چقدر ادم هستن که مثل من برنده نشدن و چه ادمهایی که دوتا دوتا برنده شدن
    مگر چقدر گواهینامه هست که تو این ۱ سال پر نشده باشه چرا به من در نمیاد
    منه مصرف کننده

  • ناشناس

    واقعا دزدی جدید .. قیمت چهار برابر هست. اصل قیمت این خودروها خودتون هم میدونیین چنده ولی جلو واردات واقعی رو گرفتین .تا به ملت بگین همینه که هست.

  • ناشناس

    باسلام.من‌فقط‌نمیفهمم‌بعضی‌ازاین‌سایتهاوخبرگذاریهاازاین‌الفاظ‌قلمبه‌سلمبه‌مثل‌حراج‌ایران‌خودرو..وازاین‌قبیل‌راچرامدام‌تکرارمیکنن.بازارکه‌هرجوری‌دلشون‌بخوادقیمت‌گذاری‌میکنن‌ومیفروشن.پراید7میلیونی‌بااین‌قیمت‌مثلا‌سورن‌بااین‌قیمت‌فروخته‌بشه‌حراجه!!!!این‌وسط‌چی‌گیربعضیا‌میادبااین‌فضاسازی!؟

  • اکبر

    با سلام‌ چرا‌ پژو پارس رو ارزون نمیکنید و چرا تعداد پژو‌پارس ها زیاد نمیکنید داخل قرعه کشی چرا اگه‌راست میگید هر هفته قرعه کشی نمیزارید اخه چرا لطفا این قرعه کشی پژو پارس رو هفته یبار کنید وایکنه قرعه کشی این خورو همیشه تا اخر سال ۱۴۰۱باشه

  • اکبر

    با سلام لطفا قرعه کشی پژو پارس رو همیشه بزارید و قیمت رو پایین بیارید ک‌مردم در توانشون باشه و تعداد برنده شدگان رو بیشتر کنید واقعا کمکی بزرگی به مردم میکنید با تشکر از مسئول ایران خودرو

  • ش

    سلام وقت بخیر طرح قرعه کشی طرح خیلی خوبی برای قشر کارمندی اما من ۲۵ بار نوشتم تا حالا اسمم در نیومده یک لطف بکنید تعداد خودرهارو بیشتر کنید که ما امیدی داشته باشیم تشکر