کد مطلب: ۲۸۱۱۳۶

مهلت یک ساله دولت برای سنددار کردن ۷۷۲۰ هکتار از اراضی ملی

مهلت یک ساله دولت برای سنددار کردن ۷۷۲۰ هکتار از اراضی ملی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: وزیر راه و شهرسازی با تمدید یک‌ساله مهلت سنددارکردن ۷۷۲۰ هکتار از اراضی ملی که مردم در آنها سکونت دارند، موافقت کرد.

حمیدرضا عظیمیان­ افزود: طرح سنددارکردن املاک تصرفی دولت به خوبی پیش می‌رود. در بسیاری از استان‌ها، پرونده‌ها تشکیل شده است و بعد از درخواست و مراجعه مردم به ادارات راه و شهرسازی و ثبت تقاضای آنها، مراحل مختلف شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی­ ادامه داد: در حال حاضر، اینکه چه میزان تقاضا در چه وسعتی از زمین، مورد نیاز و پیشنهاد شده است وجود دارد که البته بخش‌هایی از آنها به نتیجه رسیده و بخشی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به تمدید دستورالعمل سنددار کردن زمین‌های دولتی و موافقت وزیر راه و شهرسازی با مدت آن تا یکسال دیگر اشاره کرد و افزود: دستورالعمل سنددار کردن زمین‌های دولتی و ملی تا ۹۸.۵.۱ با دستور وزیر راه و شهرسازی تمدید شد که مراحل انجام آن به خوبی پیش می‌رود.

عظیمیان­ گفت: این دستورالعمل در رابطه با ۷۷۲۰ هکتار اراضی مشمول طرح است.

وی ادامه داد: برای حدود ۱۰ هزار مترمربع تاکنون پرونده تشکیل شده است و بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده۷۱۱۰ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و مرحله به مرحله در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کار سنددار کردن زمین های دولتی و ملی، پیشرفت مناسبی دارد، گفت: سنددار کردن زمین‌های تصرفی دولتی فرآیندی زمانبر بوده و بستگی به مراجعه افراد دارد.

عظیمیان برخی از مشکلات موجود را در راه سنددار کردن زمین‌های دولتی و ملی و واحدهای ساخته شده، تملک واحدها توسط خانوارهایی عنوان کرد که نه قرارداد دارند و نه به بانک مراجعه کرده‌اند تا موارد قانونی سنددار کردن زمین‌های خود را تسریع بدهند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: به عنوان نمونه در بخشی از واحدهای مسکونی مهر، تعدادی خانوار داریم که در واحدهای مسکونی نشسته‌اند که نه قرارداد دارند و نه به بانک مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: افراد تا مراجعه نکنند نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم و این موضوع تا بخش زیادی نیازمند مراجعه افراد است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.