کد مطلب: ۲۹۰۲۱۹

اسحاق جهانگیری:

مهمترین اولویت فعلی دولت، کاهش آثار تحریم‌ها است

مهمترین اولویت فعلی دولت، کاهش آثار تحریم‌ها است

معاون اول رئیس‌جمهور اداره مطلوب کشور و جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی مردم در شرایط تحریم را مهم‌ترین اولویت دولت دانست.

معاون اول رئیس‌جمهور اداره مطلوب کشور و جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی مردم در شرایط تحریم را مهم‌ترین اولویت دولت دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار جمعی از کارشناسان جوان اقتصادی افزود: باید با ایجاد سازوکارهای کارآمد برای اداره کشور به نحوی عمل کنیم که زندگی مردم و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی دچار آسیب نشود. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد اتاق فکر و گروه اقدام برای اعمال تحریم علیه ایران، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و واکنش به‌موقع برای مهار تحریم‌ها تاکید کرد و افزود: باید در مقابل اقدامات آمریکا برنامه‌هایی را به اجرا بگذاریم که کمترین فشار و آسیب بر اقشار مختلف جامعه به ویژه طبقات ضعیف وارد شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت از نقد عالمانه و کارشناسی سیاست‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند، تاکید کرد: من به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور باید از سیاست‌های دولت حمایت کنم در عین حال آمادگی لازم برای اصلاح مستمر سیاست‌های اقتصادی دولت وجود دارد تا با تقویت نقاط قوت سیاست‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف بر کارآمدی سیاست‌های اقتصادی دولت بیافزائیم.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از کارشناسان اقتصادی حاضر در جلسه خواست با به‌کارگیری همه توان و ظرفیت علمی خود راهکارهای عملی و قابل اجرا و عملیاتی در جهت مهار تحریم‌ها و اداره هر چه بهتر کشور تدوین کنند و راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت کشور در شرایط تحریم را به دولت ارائه دهند.

در این جلسه که دبیر هیات دولت و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، برخی از راهکارها برای مهار تحریم و کاهش آثار منفی آن بر اقتصاد کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.