کد مطلب: ۲۶۸۶۲۶

مواضع چین در قبال سازمان تجارت جهانی اعلام شد

مواضع چین در قبال سازمان تجارت جهانی اعلام شد

شورای دولتی چین با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «چین و سازمان تجارت جهانی» سیاست‌ها، راهبردها و مواضع پکن در قبال این سازمان و همکاری و تعامل با آن را منتشر کرد.

چین که در سال 2001 میلادی به این سازمان ملحق شد می گوید: با آمریکا درگیر منازعات تجاری فزاینده شده است و یکجانبه گرایی واشنگتن علیه تجارت با کشورهای دیگر ، «نقض مقررات سازمان تجارت جهانی» است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این بیانیه دقیقا در شرایطی منتشر می‎شود که آمریکا در روزهای آینده بر روی 34 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین 25 درصد تعرفه اعمال خواهد کرد.

در بیانیه آمده است که چین براساس اصول و مقررات سازمان تجارت جهانی با این سازمان همکاری می‌کند و به هرگونه تعهدش درقبال سازمان پایبند بوده است.

در بیانیه از چین به عنوان یک کشور مسئول یاد شده است که از سامانه های چندجانبه تجاری حمایت می‌کند و در چهار دهه گذشته با اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز به الگویی برای اقتصاد جهان تبدیل شده است.

در بیانیه تصریح شده: چین از چارچوب سازمان تجارت جهانی برای حل اختلافات حمایت می‌کند و بر بهبود نظام حراست از «حق مالکیت معنوی» تاکید می ورزد و در این زمینه هر تلاشی را دنبال خواهد کرد.

براساس این بیانیه، چین پس از پیوستن به سازمان تجارت جهانی، 30 درصد در رشد اقتصاد جهان سهم داشته است و یک نیروی محرکه مهم برای کمک به احیا و رشد اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

براساس این بیانیه چین همچنین تا سال 2017 میلادی، شریک مهم تجاری بیش از 120 کشور و منطقه جهان بوده است.

بیانیه می افزاید: از سال 2001 تا 2017 ، میزان کل واردات خدمات چین از 39 میلیارد و 300 میلیون دلار به 467 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش یافته است که حدود 10 درصد میزان کل واردات خدمات در جهان را تشکیل می‎دهد.

بیانیه همچنین رشد سالانه سرمایه‎گذاری مستقیم موسسات با سرمایه‎های خارجی در چین را 6.9 درصد عنوان کرد.

در بیانیه «چین و سازمان تجارت جهانی» آمده است: از زمان مطرح شدن پیشنهاد کمربند و جاده تا پایان سال 2017 موسسات چینی در کشورهای واقع در این مسیر، 75 منطقه همکاری اقتصادی و تجاری تاسیس کرده‎اند که باعث ایجاد 220 هزار فرصت شغلی جدید در این کشورها شده است.

حمایت چین از نظام تجارت چندجانبه در مقابل یکجانبه گرایی تجاری، اجرای تعهدات نسبت به سازمان تجارت جهانی، همکاری به عنوان یک عضو مسئول و فعال با این سازمان، بهبود ساختار اقتصاد بازار و بازشدن درها به روی تجارت با کشورهای دیگر از اهم مضامین این بیانیه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.