خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۴۹۷۶

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

ذخیره غذایی دام‌ها تا سه ماه دیگر تمام می‌‌شود

ذخیره غذایی دام‌ها تا سه ماه دیگر تمام می‌‌شود

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی موجودی فعلی نهاده‌های دامی در بنادر به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد، گفت: هم اکنون نهاده‌های دامی نظیر ذرت، کنجاله و دانه روغنی در بنادر موجود هستند که بنابر نیاز ماهانه کشور برای کمتر از سه ماه موجودی در بنادر داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن عباسی معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه بدون وقفه عرضه می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر جو دامی، ذرت دامی و کنجاله بدون وقفه عرضه می‌شوند و مرغداران پس از جوجه ریزی می‌توانند، اقدام به خرید نهاده کنند، همچنین دامداران دارای پروانه بهره برداری که پشتیبانی امور دام برای آن سهمیه مشخص کرده است به سهولت می‌توانند با قیمت مصوب از سامانه بازارگاه خریداری کنند.

این مقام‌مسئول با بیان اینکه موجودی فعلی نهاده‌های دامی در بنادر به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد، گفت: هم اکنون نهاده‌های دامی نظیر ذرت، کنجاله و دانه روغنی در بنادر موجود هستند که بنابر نیاز ماهانه کشور برای کمتر از سه ماه موجودی در بنادر داریم.

عباسی معروفان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از واردات نهاده‌های دامی کارشناسی نیست، افزود: با وجود آنکه ۸۵ میلیون نفر از آثار ارز ترجیحی بهره می‌برند و همانند بنزین نیست که تنها برخی از اقشار جامعه بهره برند، بنابر این از لحاظ کارشناسی بهتر است که ارز ترجیحی به گوشت و مرغ تخصیص داده شود.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت بازرگانی وزارت جهاد در پایان، تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی و افزایش چند برابری قیمت محصولات پروتئینی بازار کشش ندارد؛ چرا که درآمد مردم جوابگوی خرید این کالاها نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.