کد مطلب: ۶۹۶۷۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موج هفتم کرونا فروکش کرد / برای بازگشایی مدارس نگرانی وجود ندارد

موج هفتم کرونا فروکش کرد / برای بازگشایی مدارس نگرانی وجود ندارد

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست می‌گوید: «موج هفتم کرونا در ایران فروکش کرد. برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نگرانی وجود ندارد، مگر اینکه واریانت جدیدی بروز کند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر تیر بود که بهرام‌عین‌اللهی، وزیر بهداشت از آغاز موج هفتم کرونا در ایران خبر داد. شمار فوتی‌های این ویروس دوباره تا ۴۰ و ۵۰ نفر در روز رسید. حالا در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا کاهش یافته است. فوتی‌های کووید۱۹ البته هنوز بیش از ۴۰ نفر است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، شمار بیماران جدید مبتلا به این ویروس روز گذشته، ۱۴۶۲ نفر، ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه ۱۸۷۱ نفر و ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ۱۹۶۶ نفر بود.

تعداد شهرهای قرمز کرونایی البته تغییری نکرده است. در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند. اما آیا تب موج هفتم کرونا در ایران فروکش کرده است؟

موج هفتم کرونا فروکش کرد

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: «موج فعلی کرونا فروکش کرد. تعداد فوتی‌های کووید۱۹ بعد از یک تا سه هفته از ابتلای بیماران جابه‌جا می‌شود.»

او می‌گوید: «نگران تحرکات تجمعی دهه اول محرم بودیم که در هفته گذشته می‌توانست نمود پیدا کند که خوشبختانه اینگونه نشد. تعداد بیماران کاهش پیدا کرد. تعداد فوتی‌ها هم احتمالا در هفته آینده کم می‌شود.»

یونسیان ادامه می‌دهد: «موج فعلی کرونا فروکش کرد اما تضمینی برای آینده وجود ندارد، شاید واریانت جدیدی بروز کند.»

برای بازگشایی مدارس، نگرانی وجود ندارد

حدود سه هفته دیگر فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شود. تاکنون حدود هفت میلیون نفر در کشور، دز دوم واکسن کرونا و حدود ۲۷ میلیون نفر دز سوم را دریافت نکرده‌اند. با این حساب آیا برای بازگشایی مدارس باید نگران بود؟

یونسیان در این مورد می‌گوید: «برای پاییز باید دید واریانت جدیدی دوباره پیدا می‌شود یا نه. بروز یک واریانت جدید می‌تواند بازی را تغییر دهد. امیدواریم این اتفاق نیفتد.»

او ادامه می‌دهد: «مطالعات مختلف نشان داد که انتقال کووید۱۹ در مدارس و دانشگاه‌ها، نگران‌کننده نیست. ضررهایی که ما از تعطیلی مدارس و دانشگاه دیدیم، بسیار زیاد بود. مدارس و دانشگاه حتما باید باز شود.»

این اپیدمیولوژیست می‌گوید: «از سوی دیگر خطر مرگ این دو قشر(دانش‌آموزان و دانشجویان) بسیار پایین بود. واکسن کرونا هم دریافت کرده‌اند. از همین رو نگران بازگشایی مدارس در هفته‌های پیش رو نیستیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.