کد مطلب: ۱۵۷۰۱۶

موسسه مودیز رتبه اعتباری آمریکا را کاهش می‌دهد

موسسه مودیز رتبه اعتباری آمریکا را کاهش می‌دهد

احتمالا موسسه رتبه‌بندی مودیز نه تنها رتبه اعتباری آمریکا را کاهش دهد، بلکه آن را به طور دائم پایین نگه دارد.

با توجه به شکست دولت آمریکا در بالا بردن سطح استقراض که دست کاخ سفید را در استقراض محدود می‌کند و در نتیجه آمریکا را با مشکل در پرداخت بدهی‌های خود مواجه می‌کند، این احتمال وجود دارد که موسسه رتبه‌بندی مودیز نه تنها رتبه اعتباری این کشور را کاهش دهد، بلکه آن را به طور دائم پایین نگه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنا به گزارشی که روز گذشته توسط موسسه مودیز منتشر شد، صعود اعتباری آمریکا بعد از نزول آن تقریبا بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که شرایط سیاسی و سقف بدهی‌های آمریکا در آینده به سختی تغییر خواهند کرد. پیشتر نیز در سال 2011 و به دلیل تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا ناشی از بحران بودجه، موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری دولت آمریکا را کاهش داد.

این موسسه پس از کاهش رتبه اعتباری آمریکا اعلام کرد قابلیت پیش‌بینی، ثبات و موثر بودن سیاست‌گذاری دولت آمریکا و محافل سیاسی این کشور بیش از میزان نیاز کاهش یافته و تضعیف شده است.

استیون منوخین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که دولت آمریکا تا 29 سپتامبر فرصت دارد تا سقف بدهی‌ها در این کشور را افزایش دهد.

میشل فرلی کارشناس ارشد موسسه بانکی جی‌پی مورگان آمریکا معتقد است بحران در بازپرداخت بدهی‌ها به تاریخ اقتصادی آمریکا خدشه وارد کرده و نتایج بسیار بدی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.