کد مطلب: ۵۷۷۵۸۰

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تغذیه مناسب، ورزش منظم، دوری از استرس و نوشیدن آب کافی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارند و در کنار این عوامل، نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی آنتی اکسیدان در بهبود عملکرد این سیستم کاملا موثر است.

سیستم ایمنی بدن سیستمی پیچیده و در نهایت دقت می‌باشد که نقش اصلی آن دفاع بدن در برابر عفونت‌ها، کاهش خطر گسترش تومورها، بیماری های دژنراتیو و خود ایمن می‌باشد. تقویت سیستم ایمنی بدن، بهترین دفاع در برابر بیماری است اما اکثر مردم توجه کمتری به آن می‌کنند. ایدز، سرطان، ام اس و آرتریت روماتویید، مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که به دلیل ضعف سیستم ایمنی بوجود می‌آیند. تغذیه مناسب، ورزش منظم، دوری از استرس و نوشیدن آب کافی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارند و در کنار این عوامل، نقش ویتامین‌ها و موادمعدنی آنتی اکسیدان در بهبود عملکرد این سیستم کاملا موثر است. در این مطلب به عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی و همچنین مهمترین موادمغذی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، اشاره خواهیم کرد، در ادامه به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه بهترین مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را با مراجعه به سایت perarin.com تهیه نمایید.

عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی :

امروزه ارتباط بین تغذیه صحیح و اثر آن بر تقویت سیستم ایمنی ثابت شده است. به گونه‌ای که مصرف مواد غذایی مفید سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها افزایش می دهد.

کمبود ویتامین هایA ،E ،C ،B6 و فولیک اسید نیز نقش مهمی در نقص سیستم ایمنی ایفا می‌کند. از طرفی چاقی منجر به ضعف سیستم ایمنی می‌گردد. افزایش دریافت چربی خصوصا چربی‌های غیر اشباع (لینولئیک اسید و آراشیدوئیک اسید) اثر منفی بر سیستم ایمنی داشته و فاکتور خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت نوع ۲ می‌باشند.

کمبود اسیدهای آمینه ضروری و عناصر کمیاب مانند روی، مس، سلنیوم نیز سبب نقص ایمنی می‌گردند.

استرس و ارتباط مسائل روانی با سیستم ایمنی از موضوعات بحث برانگیز دنیای علم روز است. شواهد متنوعی نشان می‌دهد که مسائل روانی، وضعیت عاطفی و ویژگی‌های شخصیتی نیز موجب تفاوت‌هایی در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌گردد. استرس‌های متفاوت حتی اگر نسبتاً خفیف هم باشند می‌توانند عوامل سیستم ایمنی را تحت تأثیر خود قرار دهند. معمولا اولین تأثیر استرس بر سیستم ایمنی، افزایش عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی می‌باشد؛ ولی متعاقباً کاهش عملکرد سیستم ایمنی را دنبال داشته و تعداد بیشتری از سلول‌ها را درگیر می نماید.

عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی

تقریبا هر جا که صحبت از تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، پای آنتی اکسیدان‌ها در میان است. آنتی اکسیدان‌ها، مؤثرترین ماده غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و مانع از ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها می‌شوند. کاری که آنتی اکسیدان‌ها در بدن انجام می‌دهند، از بین بردن رادیکال‌های آزاد است.

اگر بخواهیم به بیان ساده بگوییم، در بدن ما مولکول‌های مضری به نام رادیکال آزاد وجود دارد که فعل و انفعال‌های شیمیایی بسیاری حول آنها صورت می‌گیرد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث بروز سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی، آلزایمر، دیابت، تخریب DNA و… می‌شوند و به همین دلیل است که ما نیاز به خوردن آنتی اکسیدان داریم تا با آنها مقابله کنیم. در ادامه مطلب به مهمترین ریزمغذی‌هایی که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند اشاره خواهیم کرد:

ویتامین C

تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین C میزان تولید گلبول‌های سفید و آنتی بادی‌ها را افزایش می‌دهد. این ویتامین افزایش تولید سیتوکین‌ها خصوصاً اینتروفرون را سبب می‌شود و بدن را در برابر حمله ویروس‌ها مقاوم می‌کند. ویتامین C همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی را با افزایش میزان کلسترول HDL ،کاهش می دهد. مصرف روزانه ۲۰۰ میلی گرم ویتامین C جهت ارتقا سیستم ایمنی کافی خواهد بود.

ویتامین E

این ویتامین سلول‌های T-killer را افزایش می دهد در واقع T-killer از بین برنده سلول‌های سرطانی می‌باشند و با مصرف ویتامین E ایمنی بدن در برابر سرطان‌ها افزایش می‌یابد. این ویتامین همچنین سلول های B را افزایش داده و ایمنی بدن تقویت می‌شود. مصرف روزانه ۱۰۰-۴۰۰ میلی گرم از این ویتامین ضروری می‌باشد. افرادی که ورزش نمی‌کنند، سیگار می‌کشند و یا به میزان زیادی مشروبات الکلی می‌نوشند باید روزانه میزان بیشتری ویتامین E استفاده کنند.

کاروتینوئیدها

بتاکاروتن آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد و تعدادسلول‌های T را افزایش می‌دهد. تقویت سلولهای T-killerسبب افزایش مقاومت بدن در برابر تومورها می‌گردد. بتاکاروتن شانس ابتلا به بیمارهای قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد. بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که خود خواص تقویت کننده سیستم ایمنی را دارد.

ویتامین A

ویتامین A به حفظ دیواره مخاطی مجاری تنفسی و گوارشی کمک کرده و با عفونت مقابله می‌کند. این ویتامین، سیستم ایمنی را تقویت کرده و به مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مهاجم کمک می کند. برای مبارزه با انفلوآنزا و سرماخوردگی و در شرایط حادتر برای بیماری‌های خودایمنی و سرطان توصیه شده است.

ویتامین B6

این ویتامین از واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن حمایت کرده و در مقابله با عفونت به بدن کمک می‌کند. این ویتامین نقش مهمی در سطح انرژی و ایمنی بدن دارد و کمبود آن به خستگی، درد مزمن و کمبود انرژی منجر می‌شود. مصرف روزانه ۵۰-۱۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین توصیه شده است. مصرف این ویتامین به ویژه برای کودکان و سالمندان ضروری است.

ویتامین D

این ویتامین محلول در چربی است و با کاهش التهاب، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

اسید فولیک

اسید فولیک نوعی ویتامین B ‌است و B9‌ نیز نامیده می‌شود و کمبود آن یکی از مهم‌ترین علل بروز کم‌خونی به شمار می‌آید. این مکمل نقش مهمی در ساخت سلول‌های بدن، به ویژه سلول های قرمز خونی دارد. همچنین وجود این ویتامین برای عملکرد گلبول‌های سفید و تقویت سیستم ایمنی موثر است.

ویتامین K

این ویتامین نقش مهمی بر سلامت قلب، استخوان، سیستم گوارش و سیستم ایمنی دارد.

روی

این ماده معدنی مفید سبب افزایش تولید گلبوله‌ای سفید می‌شود و قدرت مقابله بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. روی با افزایش T-killer رشد سرطان را نیز کند می‌نماید. مصرف روزانه ۱۵-۲۵ میلی گرم از این عنصر کافی می‌باشد. با ظهور اولین علایم بیماری، مصرف این ماده مغذی می‌تواند از ابتلا به ویروس‌های سرماخوردگی و تکثیر آن در مخاط بینی جلوگیری کند.

با توجه به آنچه از اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها عنوان شد، مصرف مکمل‌های ویتامین‌ها و موادمعدنی در شرایط کنونی که دریافت کامل آنها از طریق رژیم غذایی میسر نمی‌باشد، به شما در ایمن کردن بدن و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک خواهد کرد، اما همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مصرف آن‌ها برای بدن شما مناسب هستند.

فروشگاه پرارین پارس با مجموعه‌ای متنوع از انواع قرص های جوشان ویتاپرا که دارای بالاترین دوز از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به شرح ذیل هستند، شما را در خرید مکمل دارویی مناسب شرایط بدنی‌تان کمک خواهند نمود:

پیشنهاد ما، انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن از برند ویتاپرا می باشد که با فرمولاسیون کاملی از انواع ویتامین ها ، کمبودهای تغذیه ای شما را مرتفع و ایمنی بدنتان را تقویت خواهد کرد.

  • قرص جوشان مولتی ویتامین
  • قرص جوشان زینک و ویتامین C
  • قرص جوشان ویتامین C 1000
  • قرص جوشان ویتامین C 500
  • قرص جوشان BONE (کلسیم، منیزیم، ویتامین K و ویتامین D)
  • قرص ویتامین C 500 جویدنی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.