کد مطلب: ۷۵۶۹۷۴

مولد سازی بدعتی بزرگ در قانون اساسی/ فاز اول سایت مولدسازی رونمایی می‌شود

مولد سازی بدعتی بزرگ در قانون اساسی/ فاز اول سایت مولدسازی رونمایی می‌شود

به گفته بسیاری از مسئولان مولدسازی اموال دولت غیرقانونی است و این امر زیانی غیرقابل جبران و بدعتی بزرگ در قانون اساسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از رونمایی از فاز اول سایت مولدسازی در ۲۲ بهمن خبر داد.

حسین قربان‌زاده در توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: ان شاءالله ۲۲ بهمن فاز اول سایت مولدسازی رونمایی می‌شود. انتشار شفاف و کامل همه مستندات و مصوبات، همه جلسات، همه فرایندها. هر رکوردی که ثبت می‌شود برای عموم مردم شفاف و قابل رهگیری خواهد بود. امکان معرفی دارایی راکد و مازاد از طرف مردم، امکان پیشنهاد مولدسازی برای سرمایه‌گذاران.

طبق این آیین‌نامه، وزارت امور اقتصاد و دارایی از طریق سازمان خصوصی‌سازی مسئولیت اجرای مصوبات هیات را بر عهده دارد.

شناسایی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های مشمول، پیشنهاد فهرست دارایی‌های مازاد به هیات، پیشنهاد روش مولدسازی دارایی های مازاد با اخذ نظرات از دستگاه های مشمول، تهیه فهرست و نحوه تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام به صورت مشترک با سازمان برنامه و بودجه کشور با اخذ نظرات از دستگاه‌های مشمول و … از جمله وظایف مجری این آیین‌نامه است.

بنابراین، دستگاه‌های مشمول مکلفند حداکثر طی یک ماه از ابلاغ این آیین‌نامه اطلاعات اراضی، املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول در اختیار خود را ثبت و تکمیل کنند.

مولدسازی بدعتی بزرگ در قانون اساسی است

​ نماینده مردم شازند گفت: پذیرش مولدسازی دارایی دولت و عدم واکنش منطقی نمایندگان مجلس نشان داد که مجلس از مردم عقب‌تر است.
محمود احمدی بیغش با اشاره به مشکل اراضی اوقافی شهرستان شازند اظهار داشت: شهرستان شازند از تمام جهات کم‌برخوردار است و هر چه می‌دویم به جایی نمی‌رسیم و نمی‌توانیم شازند را به لحاظ عمرانی و زیرساختی توسعه دهیم، شهرستان شازند 220 روستا دارد که 45 روستا درگیر اوقاف هستند، اوقاف در چند سال اخیر در پاسخگویی به مردم کوتاهی زیادی داشته است، در 44 ساله اخیر وعده‌هایی که به مردم داده شده نتوانستیم محقق کنیم و این کوتاهی از جانب مسئولان بوده است در حالی که مسئولان باید در هر زمینه‌ای قدرت پاسخگویی به مردم را داشته باشند.

وی افزود: اوقاف در بخش‌هایی با موضع قدرت با مردم صحبت می‌کند و خیلی از مردم به امر شریف اوقاف بدبین شده‌اند، برخی از مردم قسمت‌هایی از روستاهای شازند که اوقاف متعلق به خود دانسته است را قبول ندارند، در یک ماه گذشته جلسه‌ای در دفتر وزیر برای زمین‌های اوقافی شازند برگزار و مقرر شد تمهیداتی برای رفع مشکل شهرستان شازند ایجاد کنند در این راستا هیئتی تعیین شد، دو هفته گذشته در شازند جلسه‌ای برگزار شد و روستاهای درگیر اوقاف در این جلسه حضور داشتند و اوقاف پذیرفت که باید برای منافع مردم کمک کند تاکنون 10 روستا به نتیجه رسیده است و اگر با همین شکل پیش برویم مشکل اوقافی اراضی روستاهای شازند تا پایان سال برطرف می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتباط کم با رسانه‌ها تصریح کرد: متاسفانه گوش شنوا کم است و معتقد هستم که باید جایی مطالب بیان شود که خریدار داشته باشد، اعتقادی به جریانات سیاسی چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم، مردم همیشه خوب هستند اما لیدرهای این دو جناح خیری برای مردم ندارند و تنها از صداقت مردم برای حزب خود استفاده کرده‌اند.

احمدی‌بیغش در خصوص مولدسازی گفت: کسی این خسران بزرگ را بیان نکرد، پذیرش مولدسازی و عدم واکنش منطقی نمایندگان مجلس نشان داد که مجلس از مردم عقب‌تر است، ریاست مجلس چرا یک تنه به جای نمایندگان صحبت و امضا کرد، مولدسازی یک زیان غیرقابل جبران و یک بدعت بزرگ در قانون اساسی و ارکان تصمیم‌گیری و قانونگذاری مملکت است، این موارد در اختیار صرف قوه قضاییه است، کسی نمی‌تواند در مقابل مردم و سوال نمایندگان مصونیت قضایی داشته باشد، چیزی که به اسم مولدسازی می‌بینیم ایرادهای بزرگی دارد، بسیاری از قضات، قانونگذاران حرف دارند ولی گوش شنوایی نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آسیب‌شناسی کنیم که چرا مجلس از وظیفه خود فاصله گرفته است باید به ریشه این کار در مجلس برگردیم، ریشه مجلس ابتدا در فرایند نمایندگی قرار می‌گیرد و شخص را پرورش می‌دهد و به کرسی مجلس می‌رساند ، اگر این مراحل به درستی انجام شود نماینده مناسبی انتخاب می‌شود، برخی از نماینده‌های وظایف ذاتی خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.