کد مطلب: ۸۰۳۳۳۹

پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در سال جاری/ اگر گندم مجانی هم باشد وارد نمی‌کنیم

پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در سال جاری/ اگر گندم مجانی هم باشد وارد نمی‌کنیم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از پیش بینی خرید تضمینی گندم به میزان هشت میلیون تُن در سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی آمار خرید تضمینی گندم را در سال 1402 اعلام کرد.

سید محمد آقامیری امروز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴٠ هزار تنی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود و این ظرفیت وجود دارد که تولید بیش از این افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر که فصل برداشت گندم است پیش‌بینی کرده‌ایم در سال جاری حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم و تاکنون ۳۰۰ هزار تن نیز خریداری شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر پرداخت به موقع به کشاورزان تاکید کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت گندم‌های خریداری شده در سال جاری به صورت علی الحساب به حساب کشاورزان واریز شده و به زودی نیز شورای سیاستگزاری قیمت خرید تضمین گندم را در سال جاری تعیین و مابقی مبلغ به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر خود به خوزستان به همراه رئیس جمهور و هیات دولت از سیلوی خرید تضمینی گندم شهید مفتح سوسنگرد و هویزه، مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد، کانال آبرسانی AMC ابوحمیظه و کانال MC1 منطقه کوت حمیدی بازدید کرد.

اگر قیمت جهانی گندم مجانی هم باشد، برای حمایت از کشاورزان وارد نمی‌کنیم

سیدمحمد آقامیری به نمایندگی از رییس جمهور و هیات دولت با حضور در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه گفت: اگر قیمت جهانی گندم مجانی هم باشد، تا زمانی که تولید گندم را در داخل کشور داشته باشیم برای حمایت از تولیدکنندگان در همه حوزه‌ها، واردات نخواهیم داشت حتی اگر قیمت داخلی گندم بیشتر از قیمت جهانی باشد.

او ادامه داد: تا زمانی که دچار کمبود محصول نشویم اجازه واردات هیچ محصولی در حوزه کشاورزی و سایر کالا‌ها را نخواهیم داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وظیفه داریم از تولید حمایت کنیم، افزود: خط قرمز ما حمایت از تولید است و به هر نحو ممکن از تولید حمایت خواهیم کرد.

آقامیری گفت: اصرار ما این است کشاورزانی که گندم خود را تحویل می‌دهند وجه گندم خود را بلافاصله دریافت کنند.

او افزود: امیدواریم با اعلام شورای قیمت‌گذاری قیمت نهایی خرید گندم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم کل مبلغ گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: تا زمان تعیین قیمت گندم همچنان به قیمت سال گذشته پرداخت‌ها انجام می‌شود، در حالی که تاکنون هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم و با جا به جایی، پرداخت‌ها را انجام دادیم.

آقا میری افزود: وظیفه داریم از طرف هیات دولت مشکلات این منطقه و کشاورزان را در همه ابعاد بررسی، جمع بندی و در نهایت به اطلاع رییس جمهور برسانیم و ضمن ارایه راهکار، تلاش کنیم تا این مشکلات و مسایل برطرف شوند.

او گفت: در حد توان ما و تا جایی که منابع دولت اجازه دهند کمک خواهیم کرد تا عمده مشکلات و مسائل کشاورزان برطرف شوند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلات منطقه سه دسته هستند، ادامه داد: برخی مشکلات در سطح ملی هستند مانند بحث آب که با به ثمر رسیدن طرح ۵۵٠ هزار هکتاری که بخشی از آن انجام شده و باید در نظر داشت که تاخیر در اجرای آن باعث مستهلک شدن اقدامات قبلی می‌شود.

به گفته آقامیری، اگر مشکل آب برطرف شود سایر مسائل از جمله اشتغال، تولید محصولات کشاورزی، رونق دامداری و… نیز برطرف می‌شوند.

او افزود: تولید در بخش کشاورزی مقدماتی نیاز دارد که نخستین و مهمترین آن‌ها آب است؛ این مهم را با گزارشی کامل با پیشنهاد عملیاتی و اجرایی به اطلاع رییس جمهور خواهم رساند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درخصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان درصورت داشتن مشکل نظیر نداشتن پرداختی به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

آقا میری در ادامه بر پیگیری، بررسی و رفع مسائل و مشکلات حوزه آبزیان استان خوزستان نیز تاکید کرد.

او جهت گیری مثبت و شروع کار جدید را برای رفع مشکلات منطقه ضروری دانست و گفت: پیگیری و رفع مشکلات جزو روند اصلی کار است و بی شک تا حل کامل مشکل، مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی مسائل باید توسط مسئولان محلی و استانی حل شوند و همه مدیران کشوری و استانی موظف به پیگیری هستند و با حضور در میان مردم مشکلات مناطق را برطرف کنند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.